۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7446441
T T
۰ نفر
روزانه 10 میلیارد ریال بابت دستمزد کارگران ساختمانی در خراسان رضوی پرداخت می شود ....................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/87 داخلی.اجتماعی.ساخت و ساز.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت : روزانه 10 میلیارد ریال از هزینه های بخش ساخت و ساز بابت دستمزد کارگران این استان پرداخت می شود.
مهندس محمدرضا رییسی روز چهارشنبه در همایش یکروزه آموزشی ایمنی و قوانین کار در عملیات ساختمانی در هتل میثاق مشهد ، افزود: در استان خراسان رضوی سه میلیون متر مربع ساخت و ساز طی 300 روز کاری انجام می- شود.
وی افزود: این حجم ساخت و ساز در حالی است که سازمان فنی و حرفه ای به عنوان متولی مهارت آموزی کارگران هر ساله بودجه ای برای آموزش دریافت می کند اما کارگران ساختمانی را آموزش نمی دهد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی همچنین گفت : قرار است در اجرای طرح مسکن مهر ، 100 هزار واحد مسکونی با یک میلیون مترمربع در این استان ساخته شود که با این رقم ، میزان ساخت و ساز به چهار میلیون متر- مربع در طول سال خواهد رسید.
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات بهداشتی کار شمالشرق کشور هم گفت: طی پنج ماه سالجاری 3/54 درصد وقوع حوادث ثبت شده بخش کارگری استان خراسان رضوی در بخش ساختمان بوده است.
مهندس محمدرضا مهذب افزود : 7/23 درصد علت وقوع حوادث در بخش ساختمان بدلیل برخورد با اشیاء گزارش شده و طی پنج ماه امسال فوت ناشی از حوادث ساختمانی 15 مورد بوده است.
مهندس منوچهر شیبانی اصل رییس انجمن صنفی مهندسان عمران شهر تهران در این همایش، علل وقوع حوادث در ساخت و ساز را بی توجهی کارگران دانست و افزود: باید به هنگام اجرا و یا تخریب ساختمان، آلمان ها همراه با علائم ایمنی و حفاظت محیط کار نصب گردد.
دبیر همایش مذکور هم افزود: بدون شک رعایت فرهنگ ایمنی وسایل حفاظت فردی در محیطهای کار ارتباط مستیقم با سلامت و بهداشت نیروی کار و رشد و توسعه اقتصادی جامعه دارد.
مهندس احمد ناقدی مهر افزود: وظیفه دست اندرکاران جامعه بویژه مهندسین صیانت از نیروی کار است.
وی در پایان از متولیان امر ساخت و ساز خواست ، فرهنگ ایمنی و کار را با آموزش های لازم نهادینه کنند.ک/3 662/589/659 شماره 536 ساعت 19:08 تمام
۰ نفر