۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7446427
T T
۰ نفر
بروجردی: تحول سدسازی در لرستان نشانه عملکرد مطلوب دولت نهم است ..............................................................
بروجرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/87 داخلی.اقتصادی.هفته.دولت.نماینده.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع و توجه در امر سدسازی در استان لرستان نشانه توجه جدی و عملکرد مطلوب دولت نهم است.
علاالدین بروجردی، روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد آبسرده در شهرستان بروجرد افزود: دولت نهم و وزارت نیرو حرکت خوب و توجه ویژه ای را برای سدسازی در استان لرستان بکار گرفته است.
وی گفت: آغاز عملیات سد مخزنی آبسرده یکی از خدمات و نگاه توسعه بخش دولت نهم برای استفاده بهینه از منابع سرشار روان آب لرستان و توسعه بخشی در این استان است.
وی اظهارداشت: باید با تلاش و پیگیری استاندار لرستان و سایر مسوولان استان و شهرستان بروجرد عمر ساخت این قبیل سدها را کوتاه نمود تا به سرنوشت دیگر سدهای استان از جمله مروک که 10 سال از زمان آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و تاکنون پیشرفت نداشته، دچار نشود.
بروجردی افزود: با توجه به شرایط مهیا در دولت نهم و توجه وزارت نیرو به استفاده مناسب از ظرفیت روان آب لرستان باید با تلاش مسوولان، وضعیت دو سد دیگر گلرود و شهید بروجردی شهرستان بروجرد را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.
وی ضمن مثبت و مطلوب ارزیابی کردن خدمات و عملکرد دولت نهم گفت: انتظار می رود تمامی طرحهای قدیمی مانند سد آبسرده بروجرد با همت مسوولان فعال شده و به بهره برداری برسد.
بروجردی خاطر نشان کرد: استان لرستان با داشتن 5/13 میلیارد متر مکعب روان آب، تاکنون از داشتن سد محروم مانده است.
وی گفت: نبود سد در استان لرستان باعث شده تا این حجم آب هدر رفته و نتوان برای مصارف کشاورزی نیز از آن بهره مند شد.
7189/2624/587 شماره 522 ساعت 18:54 تمام
۰ نفر