۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7446372
T T
۰ نفر
40 پروژه عمرانی، اشتغالزایی و اقتصادی در شهرستان کلاله افتتاح شد ...............................................................
کلاله ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/87 داخلی.اقتصادی.هفته.دولت.
در پنجمین روز از هفته دولت، 40 پروژه خدماتی، عمرانی، اشتغالزایی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد و 726 میلیون ریال به طور همزمان در کلاله به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار گلستان در این آئین افتتاح متمرکز پروژه های ویژه هفته دولت در کلاله، طرح تحول اقتصادی را از برنامه های اساسی و مهم دولت نهم دانست و گفت: در قالب این طرح یارانه ها مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد که مردم آن را با مدیریت مناسب خود مصرف خواهند کردو در نهایت طرح تحول اقتصادی دولت هم به نفع مردم و هم به نفع تولید کننده است .
"یحیی محمودزاده" با اشاره به عملکرد دولت نهم در اجازه استقرار صنایع سنگین در استانهای شمالی کشور تصریح کرد: دولت های قبلی بخاطر سرسبزی، مانع استقرار صنایع در استانهای شمالی شده عدم توسعه این مناطق را باعث می شدند.
استاندار گلستان، افزود: اجرای طرح راه اندازی بنگاههای اقتصادی زودبازده اشتغال و رفع ممنوعیت استقرار صنایع در استان گلستان، زمینه رشد و توسعه استان را رقم زده در سه سال گذشته واحدهای صنعتی از 500 واحد به 800 واحدافزایش یافته است .
وی همچنین گفت : شرایط جوانان آماده به کار در کشور به گونه ای رقم خورده بود که دولت نهم در شروع با حجم عظیم نیروی کار روبرو بود که با به اجراء گذاشته شدن پروژه های اشتغالزایی و راه اندازی بنگاههای زود بازده اقتصادی که سرمایه آن از محل پولهای مردم در بانک ها تامین می شد، نرخ بیکاری در استان گلستان طی 3 سال گذشته 2 درصد کاهش یافت.
محمود زاده با بیان اینکه موضوع رفع مشکل اب شرب مردم مورد توجه ریاست جمهوری و مسئولان استان گلستان است، گفت: متوسط نرخ بهره مندی از آب شرب در کل کشور 68 درصد است در حالیکه میزان بهره مندی استان گلستان 62 درصد است که 6 درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
استاندار گلستان در ادامه با بیان اینکه در آمد مردم شهرستان کلاله بر پایه دامپروری و کشاورزی استوار است، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های لازم در جهت راه اندازی شهرک صنعتی، سیلو و زمینه های توسعه پرورش اسب و اسبداری همچنین استقرار صنایع مرتبط با دامپروری و کشاورزی در شهرستان کلاله صورت گرفته و در دست اقدام است.
نماینده شهرستانهای مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عدالت محوری از شاخصه های برتر دولت نهم است که عملکرد دستگاههای اجرایی حاکی از این امر است.
سید "نجیب حسینی" در ادامه مشکل اصلی مردم شهرستان کلاله را آب شرب دانست و تصریح کرد: اهالی روستاهای مرزی مراوه تپه به ویژه روستاهای، نارلی آجی سو و آق توقای با بحران آب روبرو هستند حتی برای وضو گرفتن با مشکل تهیه اب روبرو هستند.
وی خاطر نشان کرد: دولت برای کاهش بحران اب شرب در کشور تلاش می کند که اخیرا از مجلس تقاضای اختصاص 5 میلیارد دلار بودجه کرده است .
حسینی در ادامه با تقدیر از تلاش های قابل توحه نیروهای مخابرات استان گلستان تصریح کرد: علی رغم تلاش های قابل توجه ای که در جهت پوش مخابرات منطقه صورت گرفته، اما در جهت پوشش تلفن همراه جاده کلاله به مراوه تپه اقدامی صورت نگرفته است.
فرماندار کلاله نیز در این آیین گزارشی از فعالیت های این انجام شده در این شهرستان ارائه کرد و گفت: خدمت به مردم از شاخصه های مهم دولت نهم است.
سید"مهدی موسوی خورشیدی " افزود: عملکرد دولت نهم در سه سال گذشته در بخش های خدماتی ، محرومیت زدایی ، زیربنایی ، اشتغالزایی و توسعه در این شهرستان قابل توجه است.
به گفته وی، طی سه سال گذشته فعالیت های خوبی در بخش های آب شرب ، مخابرات ، راههای روستایی ، مسکن و ... صورت گرفته است.
شهرستان 154 هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان قرار دارد. ک/2 506/7478/622/ شماره 467 ساعت 17:19 تمام
۰ نفر