۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7446343
T T
۰ نفر
وزیر مسکن و شهرسازی :دولت برای هدایت نقدینگی جامعه و کاهش نرخ زمین و مسکن تلاش می کند ......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/6/87 داخلی.اقتصادی.مسکن.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت:دولت در جهت هدایت نقدینگی های جامعه به بخش های مختلف اقتصادی و کاهش نرخ زمین و مسکن تلاش می کند.
مهندس محمد سعیدی کیا، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: رشد نقدینگی در جامعه در مقطع خاصی موجب هجوم سرمایه گذاری ها در بخش مسکن شد و نابسامانی ها و افزایش قیمت زمین و مسکن را بدنبال آورد.
وی اظهار داشت: دولت با سیاستگذاری های مناسب ساماندهی بانک اطلاعاتی زمین و مسکن وایجاد بازار بورس در زمینه های مختلف سعی در کنترل وضعیت زمین و مسکن دارد.
وی ادامه داد: در مرحله اول طرح مسکن مهر ثبت نام از مردم، تطبیق شرایط ثبت نان کنندگان تهیه زمین مناسب برای تعاونی ها انجام شده است.
وی اضافه کرد:امسال مرحله جدید طرح مسکن مهر با آماده سازی زمین ها، آغاز عملیات اجرایی و نظارت و کنترل بر ساخت و سازها شروع شده است.
سعیدی کیا گفت: با شروع طرح مسکن مهر شاهد کاهش نرخ مسکن و زمین درکشور بودیم که این مهم نویدی خوبی در جهت کنترل قیمت هاست.
وی بیان کرد: خوشبختانه در استان فارس با هدایت استاندار، دستگاه های اجرایی مربوط فعالیت خوبی را آغاز کرده اند که ثمره آن تخصیص 2200 هکتار زمین و آماده سازی بخش مهمی از این زمین هاست.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت:با تاکید رییس جمهوری،شورای مسکن در شهرستان ها با ریاست فرمانداران تشکیل شده که این شورا به ثبت رسیده و گامی مهم در به ثمر رسیدن طرح مسکن مهر در شهرستان ها محسوب می شود.ک/2 680/515/675 شماره 438 ساعت 16:34 تمام
۰ نفر