۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7446198
T T
۰ نفر
یک مقام سپاه:هنوز ساختار متناسب با قانون اساسی در کشور ایجاد نشده است ....................................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/87 داخلی.سیاسی.نظامی.سپاه.ولی فقیه.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنوز ساختار متناسب با نگرش دینی و قانون اساسی برگرفته از انقلاب اسلامی در جامعه و درون نظام اسلامی ایران ایجاد نشده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "علی سعیدی" که روز چهارشنبه درآیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در جمع رزمندگان این لشکر سخنرانی می کرد، افزود: هنوز مراکزی چون تبلیغات اسلامی ، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت های مساجد و چند بخش مرتبط و برگرفته از تفکر دینی مردم مسلمان، خارج از پیکره قوه مجریه فعالیت دارند که حاکی از نبود ساختارهای متناسب با نگرش دینی می باشد.
وی خواستار تعمیم جامعیت دین در کلیه ابعاد جامعه اسلامی اعم از دولت و نهادهای مختلف جامعه شد و تاکید کرد که آزادی و آزادی اقتصادی در ایران اسلامی مولفه های جهان بینی اسلامی هستند و نباید به این مقوله ها نگرش های صرف داشت.
حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود ایران کنونی را کانون اندیشه اسلامی در جهان معرفی کرد و افزود: ایران کنونی پرچمدار مظلومترین و زجر کشیده ترین مردم جهان یعنی فلسطین است و برای پرداخت هزینه این پرچمداری و استقامت ، ملت غیور ایران ایستاده است.
به گفته وی دولت نهم نیز بخوبی از عهده مبارزه با فساد و انجام رسالت طرفداری از مستضعفان در این برهه از تاریخ کشور برآمده است ولی مشکلات قابل توجهی نیز فراروی او قرار دارد.
وی پاسداران انقلاب اسلامی را دارای مسوولیتی بزرگ در نظام اسلامی دانست و تاکید کرد که ایثار و شهامت پاسداران ناشی از اعتقاد و همدلی آنان با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل است.
دراین آیین فرمانده سپاه عاشورا نیز از این نیرو به عنوان نخستین سپاه در سطح کشور یاد کرد که در پی ابلاغ دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل سپاه های استانی، در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.
سردار "محمدتقی اوصانلو" یادآور شد: با استقرار تیپها و یگان های این سپاه در مناطق شمال غرب کشور، لانه های امن ضد انقلاب پاکسازی شده و در این راه در طول سه سال اخیر 22 نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
در این آیین حجت الاسلام "حسن کاملی فر" به عنوان مسوول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا معرفی و از خدمات حجت الاسلام "عباس ولایی" دراین سمت قدردانی به عمل آمد. کد/2 612/586/ 607 شماره 293 ساعت 13:37 تمام
۰ نفر