۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442561
T T
۰ نفر
معاون بنیاد مسکن: 70 درصد ساختهای شهری با مصالح استاندارد صورت می گیرد .....................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/05/87 داخلی.اقتصادی.بنیاد مسکن.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 70 درصد از ساخت و سازها مسکن در مناطق شهری کشور با مصالح ساختمانی استاندارد انجام می شود.
محمدجواد حق شناس روز سه شنبه در همایش منطقه ای مسکن شهری این بنیاد در بجنورد افزود: با شرایط ایجاد شده صرفا در 30 درصد از ساخت و سازهای بخش مسکن شهری از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و کم دوام استفاده می شود.
وی گفت: این در حالی است که در بخش مسکن روستایی 57 درصد ساخت و سازها با مصالح ساختمانی کم دوام صورت می گیرد.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ارتقا کیفیت ساخت و ساز در مسکن شهری و روستایی از اولویتهای کاری بنیاد مسکن است لذا برای اجرای ساخت و ساز باکیفیت در بخش مسکن شهری و روستایی به سمت کاهش زیربنای ساخت و ساز حرکت کرده است.
وی اظهار داشت: در گذشته متوسط زیربنای ساخت و ساز در مناطق شهری 120 مترمربع بود که برای ارتقا کیفیت زیربنای ساخت و ساز به 60 مترمربع کاهش یافته است.
او ادامه داد: هم اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت و ساز 15 درصد مسکن شهری را در سطح کشور بر عهده دارد اما در مناطق روستایی صرفا 10 درصد از ساخت و سازها را عهده دار است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد صرفا ساخت و ساز را برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر که توانایی ساخت و ساز ندارند انجام می دهد.
وی افزود: براساس آمار سال 65 تعداد افراد فاقد توانایی برای ساخت و ساز و مالکیت مسکن در کشور 900 هزار خانوار بود که به احتمال این رقم در این مدت افزایش داشته است.
او ناچیز بودن تسهیلات بانکی و بازپرداخت تسهیلات را مهمترین مشکل در بخش ساخت و ساز مسکن شهری و روستایی اعلام و بیان کرد: بر اساس بررسی بنیاد مسکن، بیشترین عدم بازپرداخت تسهیلات بانکی مربوط به واحدهای مسکن شهری است.
وی گفت: 90 درصد از روستاییان اقساط تسهیلات بخش مسکن خود را به موقع به بانکها پرداخت می کنند.
پنجمین همایش مسکن شهری با حضور مدیران و رووسای شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 11 استان کشور به مدت دو روز در بجنورد ادامه دارد.
2712/660 شماره 115 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر