۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7442544
T T
۰ نفر
طرح "سیتی سنتر" اصفهان با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری اجرا می شود ................................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/05/87 داخلی.اقتصادی.طرحها.
طرح "سیتی سنتر" اصفهان با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی توسط شرکت "پرستیژلند ایران" اجرا می شود.
معاون اجرایی شرکت پرستیژلند ایران روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: مطالعات طرح سیتی سنتر اصفهان از سال 83 آغاز شد و پس از کسب مجوزهای مورد نیاز، عملیات اجرایی فاز اول این طرح با خاکبرداری محل اجرای طرح اغاز شد ون فنداسیون آن در حال اجراست.
مهندس "محمدرضا محسنی" افزود: این طرح یک مجموعه کامل ومدرن از امکانات تجـاری، تفریحی و رفاهی است که بر اساس آخرین دستاوردهای معمـاری مدرن با ترکیبی از معماری ریشه دار در اصفهان به اجرا درمی آید.
وی اضافه کرد: 50 درصد سرمایه گذاری این طرح توسط شیخ راس الخیمه امارات صورت می گیرد و از 50درصد مابقی 35 درصد سهم سرمایه گذاران داخلی و 15 درصد نیز سرمایه گذاری ایرانیان مقیم امارات است.
وی مدت زمان اجرای فاز اول این طرح را که در زمینی به وسعت 15 هکتار اجرا می شود، چهار سال اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح تا سال 91، 30 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند.
محسنی افزود: درمجموعه سیتی سنتر اصفهان هتل پنج ستاره با استانداردهای هفت ستاره، هایپرمارکت، مجموعه سینمایی باآخرین تکنولوژی روز دنیا(IMAX)، بزرگترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه با 5/34 هزار متر مربع مساحت ، 750 فروشگاه مارک دار معروف ایران و جهان، رستوانهای ملل، فود کورت، سالنهای نمایش و گالری های هنری با رعایت کلیه شئون اسلامی ایجاد می شود.
وی، هدف از اجرای این طرح را علاوه بر انگیزه های اقتصادی، جذب سرمایه های داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: حمایت مسوولان و بستر مناسب فرهنگی برای اجرای این طرح انگیزه سرمایه گذاران را مضاعف نموده و مجریان این طرح با ایده "پاسخگویی به نیازهای یک شهر در زیر یک سقف" ساخت این مجموعه را آغاز کردند.
محسنی تصریح کرد: این طرح 400 هزارمترمربع ساخت وساز را شامل می شود و در مسیر اتوبان اصفهان به شیراز در جنوب اصفهان در دست اجراست و کمتر از یک پنجم این فضا قابل فروش می باشد.
معاون توسعه اقتصادی شرکت پرستیژلند ایران نیز دراین نشست اظهار داشت: در زمینه رفاهیات قدم های اندکی در جامعه برداشته شده است که این امر باعث شد تا مجموعه ای ازکمپانی ایرانی و خارجی برای ایجاد مجموعه سیتی سنتری با کاربری های تفریحی و رفاهی و تجاری و اداری وارد عمل شوند.
دکتر"مسعود نجفی" افزود: این مجموعه تک نمونه ای در خاورمیانه خواهد بود که با تعامل معماران داخلی و خارجی بابهره گیری از آخرین متد طراحی و اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این مجموعه افتخاری برای کشور است و در حالی که بحث تحریم و خروج سرمایه در کشور مطرح می باشد، اجرای این طرح بیانگر آن است که ایران مطلوبیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد.
نجفی گفت: شرکت پرستیژلند ایران دراجرای این طرح تنها منافع اقتصادی را دنبال نکرده زیرا امکان سرمایه گذاری در کارهای سودآورتر وجود داشت ، هدف از این سرمایه گذاری شادی بخشیدن به جامعه و بسترسازی برای جذب گردشگران بیشتر به ایران است.
وی تصریح کرد: پیش بینی اولیه تعداد بازدیدکنندگان سیتی سنتر سالانه چهار میلیون نفر است که با اجرای کامل طرح تا سقف هفت میلیون نفر نیز پیش بینی می شود.
نجفی اظهارداشت: مبالغ قابل توجهی ازسرمایه گذاری این طرح وارد کشور شده و عملیات ساخت فاز اول در حال انجام است.
558/ 607 شماره 098 ساعت 11:42 تمام
۰ نفر