۲۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7441538
T T
۰ نفر
غفوری فرد: بعثت امروز امت اسلامی با توسعه علم و تکنولوژی محقق می شود ...................................................................
قزوین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/05/87 داخلی.علمی.تکنولوژی.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) قزوین گفت: بعثت امروز امت اسلامی با توسعه علم و تکنولوژی محقق می شود.
دکتر "حسن غفوری فرد" عصر پنجشنبه به مناسبت آغاز عملیات اجرایی احداث پارک علم و فناوری استان قزوین در جمع رسانه های خبری افزود : ژاپن بدون تسهیلات نظامی در زمینه تکنولوژی و دانش تبدیل به ابرقدرت جهان شده است ، ایران نیز توانایی این کار را دارد.
وی اظهار داشت : نظام جمهوری اسلامی علاوه بر داشتن توانایی کسب جایگاه برتر جهان در بخش علم و تکنولوژی توانمندی ارائه ایدلوژی اسلامی را دارد این در حالیست که ژاپن فاقد این ظرفیت است.
دکتر غفوری فرد تصریح کرد : البته تحقق این امر مهم نیازمند یک مدیریت متکی بر دانش روز ، هماهنگی های منسجم تر،رفع امکانات و مشکلات مالی است.
این مسوول افزود: ثابت شده است که تجارت و بازار جهان در اختیار شرکت -هایی است که بیشترین سرمایگذاری را در امر پژوهش انجام داده اند .
وی اضافه کرد:امروز دنیا باتولیدات فراوانی مواجه است بنابراین موفقیت هر کشوری در گرو نوآوری و خلاقیت می باشد.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) قزوین گفت: صنایع استان قزوین برای ارتقای سطح کیفی تولیدات خود نیازمند پژوهش می باشند و این امر مهم با حضور نخبگان جوان در پارک علم و فناوری قابل تحقق است.
دکتر غفوری فرد با بیان این مطلب که پارک علم و فناوری استان قزوین با 10 یا 20 میلیارد ریال ساخته نمی شود، افزود : البته عزم جدی ملی در این راستا وجود دارد و در مجلس بودجه مناسبی جهت احداث این پارک دیده شده است.
وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم با احداث این پارک در استان قزوین و حضور نخبگان، محققان،کارآفرینان و صاحبان صنایع استان در آن شاهد توسعه قزوین در سطح کشور و دنیا باشیم.ک/2 506/7394/ 3404 شماره 349 ساعت 20:03 تمام
۰ نفر