۲۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7441285
T T
۰ نفر
مدیر پایانه های گیلان خواستار رشد متوازن تجهیزات حمل و نقل شد ..............................................................
بندرانزلی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/05/87 داخلی.اقتصادی.حمل و نقل.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت:ما به دنبال رشد متوازن تجهیزات حمل و نقل و توسعه فرهنگی این بخش هستیم.
"سیدعزیز سید جیفرودی" روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: آنچه در حوزه حمل و نقل در اولویت نخست قرار دارد کاهش تلفات جانی ومالی در این حوزه است.
وی متذکر شد : ما به این مهم دست نخواهیم یافت مگر اینکه رشد متوازن تجهیزات حمل و نقل و توسعه فرهنگی این بخش را در دستور کار خود قرار دهیم.
سید جیفرودی تصریح کرد:متاسفانه فرهنگ استفاده صحیح از تجهیزات حمل و نقل همگام با توسعه آن رشد نیافته که بخش اعظمی از تلفات ما در جاده ها ناشی از این مسئله است.
وی افزود: در همین راستا امسال بحث آموزش موتورسواران و تشدید برخورد با موتورسواران خاطی را در دستور کار قرار داریم که در آینده ای بسیار نزدیک به صورت نمونه در لنگرود که این موضوع بغرنج تر است اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل پایانه و حمل و نقل گیلان اظهار داشت : پارسال به دلیل اعمال صحیح قوانین حمل و نقلی و ایمن سازی مسیرهای اصلی استان موفق به کاهش 28 درصدی در بحث تلفات جانی ناشی از تصادفات درون شهری و کاهش 36 درصدی در تلفات جانی ناشی از تصادفات برون شهری شدیم.
وی اذعان داشت : متاسفانه باوجود کاهش قابل توجه تلفات جانی، مجموع فوتی های استان در دو بخش عابر پیاده و موتورسوار همچنان ثابت باقی مانده است که باید فکری به حال این مسئله کرد.
سیدجیفرودی یادآور شد: موفقیت فعالیت های حمل و نقلی و ایمنی این بخش منوط به همکاری همه جانبه تمامی ارگانهای مربوط به این حوزه است .
وی تاکید کرد: گیلان از جمله استان های موفق کشور در بحث ایمنی و کاهش تلفات جانی است که امسال به عنوان سومین استان برتر کشور در این بخش اعلام خواهد شد.
استان گیلان با وسعت 14 هزارو 711 کیلومتر مربع دارای یکهزار و 482 کیلومتر مربع راه اصلی و فرعی، 319 کیلومتر مربع بزرگراه و 20 کیلومتر مربع آزادراه است.
در حال حاضر 158 شرکت حمل و نقل کالا با سه هزارو573 دستگاه وسیله نقلیه و 117 شرکت حمل ونقل مسافر با یک هزارو 782 دستگاه وسیله نقلیه مشغول به فعالیت در ناوگان حمل ونقلی گیلان هستند.
استان گیلان یکی از استان های شمالی کشور است که دارای دو میلیون و 300 هزار نفر جمعیت است.
506/7152/620 شماره 096 ساعت 11:48 تمام
۰ نفر