۱۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7437836
T T
۰ نفر
25 پیشخوان اداره ثبت احوال در مشهد پاسخگوی صدور شماره ملی است .............................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/05/87 داخلی.اقتصادی.شماره.کارت.ملی.
مدیرکل اداره ثبت احوال خراسان رضوی گفت: 25 پیشخوان در سطح شهر مشهد برای پاسخگویی در مورد صدور شماره ملی افراد مشغول فعالیت است.
سیدحسین نیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 17 پیشخوان در اداره مرکزی ثبت احوال واقع در بلوار خیام فعال است.
مدیرکل اداره ثبت احوال خراسان رضوی گفت: طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها و هدفمند کردن یارانه ها و لزوم ارایه شماره ملی علت ازدحام مردم در مراکز ثبت احوال مشهد است.
او افزود: به همین خاطر برای حل مشکل، کارکنان اداره ثبت احوال مشهد در سطح این شهر تا پایان شهریور که موضوع تکمیل فرمهای طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها در کنار توزیع کالابرگ مرحله سیزدهم شهری وجود دارد به صورت یک سره حداقل تا ساعت 17 بعدازظهر در ادارات ثبت احوال حضور داشته و پاسخگوی مردم هستند.
وی با اشاره به فرایند جدید صدور کارت ملی گفت: در گذشته مدارک بسیار کمی برای صدور کارت ملی و ارایه شماره ملی از افراد گرفته می شد اما هم اکنون برای اخذ درخواست باید همه مدارک تکمیل شده سپس توسط کاربر و اسکنر به فایلهای رایانه ای تبدیل و به تهران برای صدور کارت فرستاده شود که خود این فرایند طولانی و زمانبر است که یکی از عوامل ازدحام نیز همین تغییر فرایند است.
مدیرکل اداره ثبت احوال خراسان رضوی تاکید کرد: در فرایند جدید گرچه اخذ درخواست از متقاضی از دو تا سه دقیقه به حدود 15 دقیقه افزایش یافته اما زمان صدور کارت از چهار ماه به حدود یک ماه کاهش یافته است.
او گفت: اسکنرهایی که برای تبدیل مدارک به فایلهای رایانه ای و ارسال به تهران در ثبت احوال استفاده می شود اسکنرهای خاصی است که در بازار ایران یافت نمی شود و باید از خارج وارد شود لذا نمی توان به راحتی تعداد پیشخوانها را افزایش داد.
وی افزود: با این حال تمهیدی اندیشیده ایم که در صورت افزایش متقاضی دریافت شماره و کارت ملی به شیوه دستی و همچون گذشته نیز کار را ادامه دهیم.
مدیرکل اداره ثبت احوال خراسان رضوی با بیان این که 25 درصد درخواستهای افزوده صدور کارت و ارایه شماره ملی مربوط به کارتهای مفقودی است، به مردم توصیه کرد با توجه به این که از ابتدای تیر ماه امسال در تمامی ادارات، نهادها و دستگاهها، ارایه کارت و شماره ملی برای انجام امور اداری ضروری است و این کارت حالت کاربردی گرفته، در نگهداری از کارتهای ملی خود دقت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون کارت ملی 97 درصد واجدان شرایط در خراسان رضوی صادر شده و تنها سه درصد کارتهای ملی واجدان شرایط در این استان صادر نشده است.ک/3 1922/663/589/660 شماره 098 ساعت 11:42 تمام
۰ نفر