۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7435412
T T
۰ نفر
طرح مقابله با بیماریهای انگلی دام در ساوجبلاغ ونظرآباد آغاز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/06 اقتصاد.دامپزشکی .بیماریها ساوجبلاغ - رییس اداره دامپزشکی شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد از آغاز اجرای طرح مبارزه با بیماریهای انگلی دام در این شهرستانها خبر داد.
علیرضا جمالی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پدیده خشکسالی، احتمال شیوع بیماریهای انگلی در بین دامها افزایش می یابد که اداره دامپزشکی برای پیشگیری از این بیماریها برنامه های ویژه ای تدارک دیده است.
وی افزود: در اجرای طرح پیشگیری از این بیماریها، اقدامات لازم در زمینه واکسیناسیون دامها، سمپاشی دام و محل نگهداری آنها در دستور کار می باشد.
جمالی یادآور شد: طی چند روز گذشته هفت هزار راس دام درمقابل این بیماری واکسینه شدند و یک هزارو 200 لیتر سم رایگان دراختیار دامداران ساوجبلاغ و نظرآباد قرار گرفت.
رییس دامپزشکی ساوجبلاغ و نظرآباد گفت: انگل کنه مهمترین عامل انتقال این بیماری است و دامداران درصورت مشاهده این نوع انگل در بین احشام برای کنترل و مبارزه با آن با اداره دامپزشکی تماس حاصل بگیرند.
وی افزود: برای مقابله با شیوع این بیماری ، اکیپهای دامپزشکی با امکانات و تجهیزات لازم در منطقه آماده شده اند.
جمالی یادآور شد: درهفته آینده دو هزارو800 لیترسم برای سمپاشی مکانهای نگهداری دام در اختیار دامداران این دو شهرستان قرارمی گیرد.
691/2819/ 684 شماره 153 ساعت 12:25 تمام
۰ نفر