۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7435309
T T
۰ نفر
توزیع نامناسب سفر مهمترین چالش صنعت گردشگری در ایران است .........................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/05/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران گفت: توزیع نامناسب سفر در طول ایام خاص سال و در مناطق خاصی از کشور مهمترین چالش صنعت گردشگری در ایران است.
جمشید حمزه زاده روز یکشنبه در دیدار با برگزارکنندگان سومین نمایشگاه صنعت گردشگری و خدمات وابسته در اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه مناطقی از کشور در ایام خاصی از سال پذیرای مسافران زیادی هستند و این امر مشکلاتی را برای پذیرایی و اقامت آنها به وجود می آورد.
وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای حل این مشکل اقداماتی را در راستای ارزان کردن ، همگانی کردن ، همه زمانی کردن و همه مکانی کردن سفر با محوریت دفاتر خدمات گردشگری و کارگزاری تورهای داخلی آغاز کرده است.
وی اظهارداشت: در همین زمینه تابستان امسال یکهزار و 247 بسته سفر با همکاری 202 دفتر خدمات گردشگری و تور در کشور تهیه شده و در حال اجراست.
وی با اشاره به وجود مشکلات اقامتی برای گردشگران در سالهای گذشته گفت: برای رفع این مشکل نیز از سال گذشته کار شناسایی و کدگذاری اماکن خصوصی و استیجاری پذیرایی از مسافران و گردشگران آغاز شده و در این خصوص مراکز اقامت خصوصی استانهای مازندران ، گلستان ، گیلان ، خراسان رضوی و قم با همکاری خود جوامع محلی سازماندهی شده و همه این مراکز پروانه فعالیت دریافت کرده و به ارایه خدمات می پردازند.
وی گفت: دراستان اردبیل نیز کار ساماندهی این گونه مراکز و اماکن خصوصی به منظور افزایش ظرفیت اقامت مسافران در استان در سال گذشته انجام شد و هم اکنون بسیاری از مسافران تابستانی این استان در این مراکز اقامت دارند.
حمزه زاده اضافه کرد: سیاست دولت توسعه گردشگری داخلی است و دراین راستا انجمنهای صنفی جوامع اقامتی استانهای سراسر کشور تشکیل شده است و هم اکنون فعالیت این انجمنها در استانها به شکل مطلوب انجام می شود.
وی کمبود و ارایه خدمات نامطلوب سرویسهای بهداشتی را یکی از معضلات صنعت گردشگری بخصوص برای گردشگران خارجی که از سرویسهای بهداشتی فرنگی استفاده می کنند، عنوان کرد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران گفت: برای رفع این کمبود تا آخر امسال یکهزار دستگاه سرویس بهداشتی مناسب در سطح کشور احدث می شود ولی در کنار احداث باید به امر نگهداری بهداشتی از این سرویسها هم اهتمام جدی بشود.ک/3 535/618/587 شماره 050 ساعت 10:45 تمام
۰ نفر