۲۵ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7431531
T T
۰ نفر
نخستین بانک اطلاعاتی کودکان خیابانی در بهزیستی کرمانشاه در دست اجراست .....................................................................
کرمانشاه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/87 داخلی.اجتماعی.بهزیستی.
مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در راستای طرح ساماندهی کودکان خیابانی و کار استان در سال جاری، نخستین بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابانی در سازمان بهزیستی کرمانشاه در دست اجراست.
" فرهاد رحیمی " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ساماندهی کودکان خیابانی و کار بر اساس ابلاغیه سال 84 هیات وزیران در استان کرمانشاه اجرا می شود.
وی تصریح کرد: براساس این ابلاغیه سازمان بهزیستی استان کرمانشاه با تنظیم متن تفاهم نامه اجرایی با 12 ارگان ذی ربط در اجرای این آیین نامه اقدام کرد.
وی کمیته امداد امام خمینی (ره )، اداره کل کار وامور اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی ، جمعیت هلال احمر ، نیروی انتظامی، سازمان بیمه خدمات درمانی استان کرمانشاه را از جمله ارگانهای ذی ربط در اجرای این آیین نامه برشمرد.
رحیمی افزود: شهرداری کرمانشاه و اداره کل دادگستری استان نیز آمادگی کامل خود را جهت اجرای هرچه بهتر این طرح اعلام نمودند.
وی باتشریح مراحل اجرای این طرح گفت: در مجموع تاکنون 28 مورد شناسایی صورت گرفته و بر اساس آن 160 کودک کار شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون با 145 کودک کار مصاحبه بالینی صورت گرفته که براساس آن یکصد کودک توسط تیم خدمات اجتماعی سیار آگاه- سازی شده و به منظور دریافت خدمات به مرکز کودکان خیابانی معرفی شده اند.
وی افزود: خدمات اولیه تخصصی با پذیرش، مددکاری و روان شناسی ، بازدید از خانواده و بررسی محیط خانوادگی این کودکان انجام گرفته و پس از اتمام بررسی های لازم ادامه خدمات تخصصی توانمندسازی و پذیرش در مورد آنها صورت خواهد گرفت.
رحیمی گفت : بررسیها نشان داد که بیش از 98 درصد کودکان شناسایی شده در کرمانشاه کودک کار هستند.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر ساماندهی کودکان کار و خیابانی در کشور رتبه خوبی دارد گفت : با همکاری شورای معتمدین استان شهرداری کرمانشاه در حال تدوین استراتژی سامان دهی سه ساله کودکان کار هستیم که در قالب مشاغل مزاحم یا مشاغل نوپدید و باز پدید فعالیت می کنند.
7452/567/1139 شماره 244 ساعت 13:38 تمام
۰ نفر