۱۶ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7428110
T T
۰ نفر
یک مسوول فرهنگی در قم: مراسم بزرگداشت حضرت ابوطالب (ع) همزمان در سراسر کشور برگزار می شود .....................................................................
قم، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/04/1387 داخلی.فرهنگی.بزرگداشت حضرت ابوطالب.
دبیر ستاد بزرگداشت مقام حضرت ابوطالب (ع)گفت: مراسم بزرگداشت مقام "حضرت ابوطالب" به همت موسسه فرهنگی میراث نبوت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد حسن شفیعی شاهرودی روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مراسم با همکاری ارگان های مذهبی سراسر کشور از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد بین المللی غدیر و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، برای دومین سال متوالی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این مراسم روز 26 رجب مصادف با سالروز وفات " حضرت ابوطالب (ع)" همزنان در حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س ) و امامزاده ها و مساجد سراسر کشور برگزار می شود.
وی افزود: فراخوان این مراسم به تمام ارگان ها و هیات های مذهبی سراسر کشور ارسال شده است.
وی ادامه داد: تاریخ زندگی حضرت ابوطالب (ع)، درس های آموزنده از زندگی آن حضرت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده از طرف وهابیون از جمله محورهای سخنرانان خواهد بود.
وی، ارج نهادن به شخصیت والای آن حضرت و آشنایی نسل جوان با تاریخ زندگی آن حضرت را از جمله اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت مقام حضرت ابوطالب (ع) ذکر کرد.
شفیعی گفت: متن های برتر سخنرانی در ویژه نامه ای منتشر خواهد شد.
وی یادآور شد: انتشار 50 هزار نسخه کتاب "ابوطالب حامی پیامبر" و اهدای 10 هزار نسخه از این کتاب به کتابخانه های سراسر کشور و توزیع آن در نمازهای جمعه از فعالیت های این ستاد بوده است.
وی ساخت فیلم:"حضرت ابوطالب (ع)" در ده قسمت را از برنامه های در دست اقدام این ستاد عنوان کرد.
شفیعی از تدوین "دانشنامه حضرت ابوطالب (ع)" در 20 جلد به سه زبان فارسی، اردو و عربی و ترجمه و انتشار قصیده "لامیه" و دیوان شعر این حضرت خبر داد.
وی اظهار داشت: همچنین پیام مراجع عظام تقلید در خصوص حضرت ابوطالب (ع) در این برنامه ها و مطبوعات منعکس می شود. ک/3 7404/548 شماره 206 ساعت 13:27 تمام
۰ نفر