۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7422963
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان وبلوچستان یا شهدای هفتم تیر را گرامی داشتند .....................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/04/87 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در بیانیه ای مشترک در سالگرد عروج عارفانه شهدای حادثه هفتم تیر یا آنان را گرامی داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی و حبیب الله دهمرده در این بیانیه ه نوشتند: هفتم تیرماه یادآور یکی از تلخ ترین حوادث ناگوار انقلاب اسلامی است که با اتحاد جبهه نفاق و پشتیبانی دشمنان داخلی و خارجی با هدف نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شد.
"در این حادثه بیش از 72 چهره گرانسنگ فکری، اعتقادی، سیاسی و اجرایی نظام و وفاداران راستین انقلاب و امام راحل از نظر جسمی از ملت ایران جدا شدند اما منافقان کوردل غافل بودند که نور خدا خاموش شدنی نیست کما اینکه تاکنون این نهضت به برکت امام و خون شهدای عزیز در سراسر جهان تداوم یافته است و هر روز با عزتتر از گذشته ایفا نقش می کند." در ادامه بیانیه آمده: اکنون در آستانه بیست و هفتمین سالگرد واقعه جانگداز عروج عارفانه و ملکوتی 72 کبوتر خونین بال بویژه سیدالشهدا استان سیستان و بلوچستان حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدتقی حسینی طباطبایی قرار داریم. در راستای ارج نهادن و بزرگداشت فداکاری آن عزیزان همیشه زنده، آیینهای گرامیداشت یادبود در زابل و زاهدان برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان در این بیانیه از مردم شهیدپرور استان برای حضور در آیین گرامیداشت شهدای هفت تیر دعوت کرده اند.
به گزارش ایرنا، آیینهای گرامیداشت شهدای هفت تیر روز پنجشنبه ششم تیر در مسجدجامع زاهدان و عصر همان روز در گلزار شهدای زابل برگزار می شود.
آیین ویژه بانوان نیز ساعت 10 صبح روز هشتم تیرماه در مسجد مکتب نرجس زاهدان برگزار خواهد شد.
هفتم تیرماه سال 1360 آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره ) به دست منافقان کوردل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.ک/1 569/653/565/660 شماره 089 ساعت 11:31 تمام
۰ نفر