۲۴ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7419020
T T
۰ نفر
نانو الکترونیک با رشد سریع و فوق العاده، توجه ویژه ای را می طلبد .............................................................
قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/03/87 داخلی.علمی.دانشگاه.نانوالکترونیک.
دبیر علمی کارگاه آموزشی نانوالکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: نانو الکترونیک دارای آینده ای درخشان است و با آهنگ بسیار سریع و فوق العاده درحال رشد و تکامل بوده و توجه ویژه ای را می طلبد.
دکتر بهرام کیمیاقلم پنجشنبه شب درحاشیه مراسم اختتامیه این کارگاه آموزشی در جمع خبرنگاران افزود: نتایج عملی رشد و توسعه شاخه های نانو تکنولوژی مانند نانوالکترونیک سبب ساخت تجهیزاتی خواهد شد که درمقایسه با گذشته اختلاف فاحش داشته و نسل کاملا جدیدی با قابلیت های منحصر به فرد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فناوری نانو و کاربردهای روزافزون آن در دنیا باید تحقیقات دانشگاهی و دولتی توام با هم صورت گیرد .
این استاد دانشگاه گفت: با توجه به اینکه اهداف تحقیقاتی این فناوری پایه ای و درازمدت است بخش صنعت توان سرمایه گذاری بر روی تحقیقات درازمدت و مخاطره آمیز را ندارد، ازاین رو حمایت دولت به عنوان پشتوانه ای مهم در این فناوری، ضروری است.
کیمیاقلم ادامه داد: نانوتکنولوژی یک رشته وابسته به ابزار است ابزارهایی که به مرور درحال بهتر شدن بوده و نانوتکنولوژی و شاخه های کاربردی آن مانند نانوالکترونیک درواقع تولید کارآمد دستگاه ها و سیستم ها با کنترل ماده در مقیاس طولی نانو است و بهره برداری از خواص و پدیده های نوظهوری است که در این مقیاس توسعه یافته است.
وی سرمایه گذاری در این بخش را موجب بازده سود و خروجی مفید دانست.
اولین کارگاه آموزشی نانوالکترونیک با حضور 320 دانشجو از 10 دانشگاه کشور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مدت دو روز برگزار شد.ک/3 7389/3404/684 شماره 009 ساعت 09:42 تمام
۰ نفر