۱۵ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7416395
T T
۰ نفر
همایش تجلیل از پیشکسوتان تعزیه مازندران دربابل برگزار می شود ............................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/03/87 داخلی.فرهنگی.تعزیه.مازندران.
در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س ) و تقارن آن بانوزدهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره ) اولین همایش تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان هنر تعزیه مازندران دربابل برگزار می شود.
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بابل روز چهارشنبه به ایرنا گفت:باتوجه به اینکه هنر تعزیه آثار مطلوبی بر روی مخاطبان دارد وآنها ازنزدیک صحنه ـ های عاشورا رابصورت شبیه سازی شده می بینند لزوم تقدیروتجلیل از پیر غلامان اهل بیت خصوصا کسانی که بیش از پنجاه سال در هنر تعزیه پیشقدم بوده اند کاملا به چشم می خورد.
"محمود جعفرزاده" افزود: ارائه صحنه عاشورا در قالب تعزیه که یک نماد مذهبی است از طریق رویت وشنیدن می تواند آثار مطلوبی بر جوانان داشته باشد.
وی با اشاره به سال نوآوری وشکوفایی اظهار داشت: دراین سال باید مواردی را که در هنر اصیل تعزیه وجود نداشته است حذف کنیم و با توجه به نیاز جوانان به گونه ای عمل کنیم که مطلوبیت و جذابیت این هنر افزایش یابد.
همایش پیشکسوتان هنر تعزیه روز پنجشنبه در روستای درونکلای غربی واقع در بخش بابلکنار باحضور مسئولین شهری و استانی برگزار می شود. ک/3 7329/402/508 شماره 026 ساعت 11:32 تمام
۰ نفر