۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7413888
T T
۰ نفر
مسوول نمایندگی ولی فقیه درجهاد کشاورزی فارس:دادن قول های توخالی به مردم، معضل مدیریتی است .....................................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/3/87 داخلی.اجتماعی.تحول اداری.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بدترین معضل نظام مدیریتی، دادن وعده ها و قول های تو خالی به مردم است که نتوانیم آن را اجرایی کنیم.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حجت الاسلام شیخ علی موحد، روز چهارشنبه درهمایش تشکل های تعاونی بخش کشاورزی استان فارس افزود:باید در زمینه های مختلف مدیریت علمی خود را کارساز و از امکانات موجود استفاده بهینه کنیم و وجود تعاونی ها به معنای استفاده بهینه از امکانات است.
وی گفت: باید در مورد مشکلات و کمبودها از جمله مشکل کمبود آب و کاهش بارندگی جمع بندی علمی داشته باشیم تا مردم متوجه شوند که مسوولان به این مشکلات واقفند و می دانند چگونه عمل کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این همایش گفت: از عمده ویژگی های بخش کشاورزی، آسیب پذیری و حساس بودن این بخش است و با توجه به این ویژگی هاست که درهمه دنیاباتدبیر این ضعف را با بهره گرفتن از تشکل های بخش کشاورزی به یک قوت تبدیل کرده اند و در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان در کشاورزی و در مسایل مختلف تشکل ها نقشی تعیین کننده بر عهده دارند.
مهندس سید عبدالکریم رضوی افزود:مقوله تشکل هااز دیرباز در کشورما وجود داشته و از همان ابتدا چارچوب های قانونی و جامع خوبی در این زمینه تهیه شده است که در صورت عملی و اجرایی شدن آن می تواند به پایداری منتج شود.
وی اضافه کرد:به رغم اینکه مااز چنین مزایایی در خصوص تشکل ها برخورداریم ولی پس از سپری شدن چند دهه نتوانستیم آنگونه که شایسته است عمل کنیم و بخشی از این عدم موفقیت ناشی از سیاستگذاری ها در این زمینه است ولی این خود به تنهایی علت نیست، بلکه این امر نیازمند آسیب شناسی بیشتر و بهتر است.
رضوی اظهار داشت: رسالت و فلسفه وجودی تشکیل تعاونی ها سود نیست بلکه خدمت به مردم است و تا زمانی که تعاونی ها به این رسالت خود در قبال مردم عمل کنند، قطعا از حمایت و پشتیبانی آنان برخوردار خواهند شد.
وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: امسال به سبب خشکسالی، دولت 50 درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار کشاورزان را پرداخت می کند و در زمینه صنایع تبدیلی نیز به سبب اینکه ما به اینگونه صنایع بسیار نیازمندهستیم، چنانچه تعاونی ها و تشکل ها به این عرصه وارد شوند، امکان دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای آنان فراهم است.ک/2 679/677/675 شماره 330 ساعت 15:51 تمام
۰ نفر