۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7411660
T T
۰ نفر
سومین نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات، در رشت گشایش یافت .......................................................
رشت ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/3/87 داخلی.اقتصادی.نمایشگاه.خودرو.
سومین نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات،با حضور50 شرکت خودروسازی و سازنده قطعات خودرو ایرانی روز جمعه در رشت گشایش یافت.
در این نمایشگاه که به مدت پنج روز در فضایی به وسعت پنج هزارمترمربع برگزار است علاقه مندان می توانند از آخرین دست آوردهای صنعت خودروسازی کشور دیدن کنند.
معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت:رمز موفقیت اقتصادی کشورها، داشتن نگاه صادراتی است.
مهدی غضنفری افزود: داشتن دیدگاه صادراتی در تولیدات باعث می شود تا با افزایش تولید،هزینه هاکم و زمینه رقابت بیشتر بین تولیدکنندگان فراهم شود.
وی گفت: جذب سرمایه های خارجی می تواند در رونق صنعتی و به دنبال آن رونق صادرات کشورها راهگشا باشد.
غضنفری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، برلزوم ایجاد تغییر در برپایی نمایشگاه هادر کشور تاکید کرد و گفت:بایددربرپایی نمایشگاه ها دیدگاه صادراتی رااعمال کنیم وبه سمتی برویم که بازدیدکنندگان آن خریداران خارجی باشند.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات به عنوان موتور شتاب و حرکت و عاملی برای ایجاد رفاه و امنیت در کشور نام بردو بر لزوم گسترش آن و توجه بیشتر نهادها و دستگاه های ذیربط به آن را ضروری برشمرد.
وی گفت: ایران امسال در 12 نمایشگاه مختلفی که در زمینه های صنعت و معدن و کشاورزی در کشور عراق برگزار می شود، حضور خواهد یافت.
غضنفری افزود:برای کمک به شرکت هاو تولیدکنندگان برای حضور در نمایشگاههای عراق، 80 تا 100 درصد هزینه غرفه ها توسط این شرکت پرداخت می شود.
قدرت الله دوست محمدی مدیر سومین نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات در گیلان، در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت:ارایه توانمندی های تولیدکنندگان داخلی، ایجاد زمینه مناسب برای برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و کاربران، آشنایی با فناوری های پیشرفته برای توسعه صنایع داخلی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.
وی ارائه آخرین دستاوردها وتولیدات خودرو را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود:برای اولین بار خودرو سریر از تولیدات شرکت ایران خودرو و مدل جدید خودرو زانتیا در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
وی گفت: صاحبان خودروهای اسپرت در گیلان، می توانند در مدت برپایی این نمایشگاه، خودروهای خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.
دوست محمدی افزود: علاقه مندان می توانند تا ششم خرداد ماه از ساعت 15 تا 21 شب برای بازدید ازاین نمایشگاه که با همکاری شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو وسازمان بازرگانی گیلان برپاشده است،به شهرصنعتی رشت،ورودی دوم خیابان ابن سینا مراجعه کنند.
استاندارگیلان هم در حاشیه نمایشگاه به خبرنگاران گفت: باید زمینه لازم برای حضوربیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این استان را فراهم کنیم.
روح الله قهرمانی چابک افزود: در این زمینه مشکلات و موانع سرمایه گذاری در گیلان را باید شناسایی و برای رفع آن نیز تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی های بالای گیلان در زمینه های مختلف و ایجاد زیرساخت های توسعه ای، هرنوع سرمایه گذاری در این استان توجیه اقتصادی داشته و مفید خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم حضور بیشتربخش خصوصی در گیلان،از سرمایه گذارانی که توانایی فنی و مالی کافی برای کار در این استان دارند، برای سرمایه گذاری دعوت کرد.
وی همچنین برای هرگونه حمایت از سرمایه گذاران واعطای تسهیلات و واگذاری زمین به آنان اعلام آمادگی کرد.
قهرمانی افزود: وجود صنعت باعث رونق سایر بخش ها درگیلان خواهد شد و باید تلاش کنیم صنایع مختلف در این استان شکل گیردتا با تولیدات و ارزش افزوده بیشتر برای توسعه گیلان گام برداریم.
استاندار گیلان با بیان اینکه صادرات کالا، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، گفت: استفاده از تولیدات و کالاهای ایرانی نقش مهمی در خودکفایی کشور دارد.
وی افزود: باید با تعامل بین تولیدکنندگان و مسوولین شرایطی ایجاد شود که محصولات با کیفیت بهتر تولید و به بازارهای خارج از کشور صادرشود.
قهرمانی بیان کرد:برپایی نمایشگاهها، فرصت مناسبی برای ایجاد فضای سالم رقابتی بین تولیدکنندگان، بازاریابی، آشنایی با توانمندی های تولیدکنندگان ومشکلات آنهاوبرقراری ارتباط بین سرمایه گذاران بخش خصوصی ، مردم و مسوولین است.
وی درخصوص نبود سالن مناسب نمایشگاهی در گیلان، گفت: در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر هیات دولت به گیلان ساخت یک سالن نمایشگاهی بین المللی در جاده رشت به انزلی در دست ساخت است که به زودی به با بهره برداری از آن، فصای مناسبی برای برپایی نمایشگاه ها در گیلان فراهم می شود.
استاندارگیلان ضمن ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه های تخصصی مختلف در گیلان، از برگزارکنندگان سومین نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو و قطعات تقدیر و تشکر کرد.ک/2 7289/516/1552/675 شماره 134 ساعت 17:05 تمام
۰ نفر