۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7409961
T T
۰ نفر
همایش جغرافیا با موضوع گرم شدن کره زمین در شهرری برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/30 شهرری - دومین همایش جغرافیا با موضوع گرم شدن کره زمین با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و آموزشی روز دوشنبه در فرهنگسرای ولاء در شهرری برگزار شد.
در این همایش ، استاد دانشگاه ژرژ آگوست آلمان گفت : گرم شدن کلی کره زمین به معنای افزایش میانگین دمای سطح زمین است .
پروفسور علی یخکشی افزود: حفاظت از زمین و محیط زیست از وظایف مهم تک تک افراد برای حفظ و نگهداری زمین است .
وی تاکید کرد: گرم شدن کره زمین دارای علل و عواملی است که (آلودگی هوا، جنگل زدایی و تخریب لایه ازن ) از مهم ترین علل آن است .
این استاد دانشگاه اظهار داشت : بر اثر افزایش گازهای گلخانه ای ، استفاده نادرست و بیش از حد انواع سوختها، به ویژه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ، دمای کره زمین به طور چشمگیری افزایش یافته است .
وی خاطر نشان کرد: این افزایش دما موجب ذوب شدن سریع یخ های قطبی و از بین رفتن بسیاری از اکوسیستمها شده است که می توان آن را نتیجه عدم توان لایه ازن در برابر این همه آلودگی گرمایی -آلاینده است .
علی یخکشی به پدیده گلخانه ای اشاره کرد و گفت : به مجموعه ای از گازها که مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می دارند و باعث گرم شدن جو می شوند، گازهای گلخانه ای می گویند.
وی افزود: بخار آب ، دی اکسید نیتروژن ، دی اکسید کربن ، متان گازهای گلخانه ای اصلی هستند.
وی گفت: برای جلوگیری از تخریب لایه ازن باید مواد آلاینده را کم کرده ، مصرف بنزین -گازوییل - زغال سنگ را پایین بیاوریم .
این استاد دانشگاه یادآور شد: امروزه برای حفظ محیط زیست باید صنایع سازگار با محیط زیست به کار گرفته شوند و اتومبیل های فرسوده از خیابان ها خارج گردند.
ک 2 1644/7303/ 684 شماره 293 ساعت 14:37 تمام
۰ نفر