۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7408155
T T
۰ نفر
معاون ستاد احیای امر به معروف: شیوه های تذکر را خوب فرا نگرفته ایم .................................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/2/87 داخلی.اجتماعی.همایش.
معاون ادارات وکارخانه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: متاسفانه در بسیاری موارد هنوز شیوه های درست و تاثیر گذار تذکر را بلد نیستیم و خوب فرا نگرفته ایم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جواد صادق زاده چهارشنبه در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانه های استان فارس در شیراز افزود: تذکر لسانی درست می تواند بسیار اثرگذار باشد و یکی از مهمترین برنامه هایی که باید پیگیری شود آموزش معتمدین است.
وی اظهارداشت: احیای امر به معروف ونهی از منکر باعث می شود که یک الگوی مناسب و قابل قبول از جامعه اسلامی به سرتاسر جهان ارائه شود.
صادق زاده گفت: فردی که می خواهد اقدام به امر به معروف یا نهی از منکر کند علاوه بر شناخت معروف و منکر باید خودش درابتدا در انجام و عدم انجام کارهای معروف و منکر پیش قدم باشد.
وی اضافه کرد: امربه معروف و نهی از منکری که با زور و از روی کینه باشد اثر معکوس خواهد داشت و نتایج مطلوبی که انتظار داریم محقق نخواهد شد.
معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مرکز گفت: اگر فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه احیا شود 95 درصد از ناهنجاریهاو زشتی ها از جامعه رخت بر می بندد.
در این همایش همچنین پیام آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل بسیار مهم و تاثیر گذار در جامعه است که احیای ان در جامعه به مانند ترمز یک اتومبیل از سقوط و انحراف جامعه جلوگیری می کند.
این پیام حاکی است: ریشه امر به معروف و نهی از منکر در نماز است و نماز همه چیز را اصلاح خواهد کرد وبرپایی آن از بسیاری انحرافات جلوگیری می کند.ک/2 7381/677/675 شماره 356 ساعت 15:37 تمام
۰ نفر