۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7408144
T T
۰ نفر

چند خبر کوتاه از استان قزوین

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7408144
چند خبر کوتاه از استان قزوین .............................................
قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/02/87 داخلی.استانی.اخبارکوتاه.
*** معاون امور عمرانی استانداری قزوین از پروژه سدخاکی شاکین تاکستان دیدن کرد. دراین بازدید صادق پورمهدی بر استفاده بهینه از منابع آب و برنامه ریزی برای مهار آبهای سطحی جهت جلوگیری از آسیب های خشکسالی تاکید کرد. سد مخزنی شاکین با ظرفیت یک میلیون و 75 هزارو 980 مترمکعب ذخیره آب و با 13 متر ارتفاع، 433 متر طول و 156 متر عرض در 33 کیلومتری جنوب غربی تاکستان واقع شده است. این سد با شش میلیاردو 600 میلیون ریال هزینه تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و درصورت اختصاص به موقع اعتبار تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
*** دانش آموزان شهرستان البرز در مسابقات کشوری هنرستانهای فنی وحرفه ای مقام دوم را کسب کردند. از شش نفر شرکت کننده استان قزوین در مسابقات علمی هنرستانهای فنی وحرفه ای مرحله کشوری که در استان یزد برگزار شد، "فریبا فیضی راد" در رشته صنایع غذایی ازهنرستان ریحانه دوم، "مهدی علیزاده استواری" در رشته ساخت و تولید از هنرستان صلحا سوم، "صالح خانی" در رشته سرامیک از هنرستان رازی چهارم شدند. نفرات دوم و سوم این مسابقات علمی بدون کنکور وارد دانشگاه خواهند شد.
*** هفتمین جلسه قطبی معاونین و کارشناسان آموزش عمومی هفت منطقه آموزش و پرورش استان شامل نواحی یک، تاکستان، رودبارالموت، رودبارشهرستان و طارم سفلی در شهرستان البرز برگزار شد. مدیرآموزش وپرورش البرز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص ایجاد نشاط و امید دربین جوانان به مسوولان آموزش و پرورش عمومی گفت: باید باایجاد محیط شاداب و با نشاط در واحدهای آموزشی، با سیاه نمایی دشمنان داخلی و خارجی مقابله شود.
*** جشنواره غذای دانش آموزی با حضور 350 نفراز دانش آموزان شهرستان البرز در کانون شهید مطهری شهر الوند برگزار شد. دراین جشنواره دانش آموزان ابتدایی با تهیه سالاد، مقطع راهنمایی با پخت انواع آش سنتی، تهیه ترشی و دسرهای متنوع و دانش آموزان متوسطه با پخت غذاهای سنتی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
7393/7388/614/684 شماره 345 ساعت 15:25 تمام
۰ نفر