۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7407176
T T
۰ نفر
برخورد با ریشه های اعتیاد مطالبه مهم مردم همدان از پلیس است ...........................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/02/87 داخلی.اجتماعی.موادمخدر فرمانده انتظامی همدان گفت: برخورد با ریشه های اعتیاد مهمترین مطالبات مردم این استان از پلیس است.
سردار "علی روستایی" روز دوشنبه در اولین نشست هم اندیشی اتاق فکراعتیاد استان افزود: برخورد با عرضه کنندگان موادمخدر، مبارزه با بدحجابی و اراذل و اوباش نیز به ترتیب از دیگر خواسته های مردم از پلیس است.
وی با ذکر آمارپژوهشکده داریوش، درخصوص افراد معتاد استان افزود: آخرین نظر سنجی ناجا از 4/88 مردم همدان، نشان می دهد، این استان بیشترین آلودگی مواد مخدر در کشور را به خود اختصاص داده که آمار بسیار تکان دهنده ای است.
وی گفت: در این نظرسنجی بیشترین مشکل مردم این استان مربوط به معضل افزایش مصرف مواد مخدر بوده و آنان خواستار برخورد جدی با این مساله هستند.
وی افزود: اعتیاد یک معضل چند صد ساله در کشور و از آسیب های اجتماعی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد تبدیل به آشفتگی و جرایم خشن می شود.
وی اضافه کرد: رویکرد ناجا در برخورد با معتادان نگاه به آنان به عنوان بیمار است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: فعالیت نیروی انتظامی استان سال گذشته بیشتر در حوزه درمان معتادان، جمع آوری افراد پرخطر، کارتن خواب، تزریقی و فعال کردن متادون تراپی بوده است.
سردار روستایی افزود: 30 درصد از مجموع 730 معتاد پرخطر استان همدان، سال گذشته در اردوگاه ترک اعتیاد مورد درمان قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: ایران بعد از ایتالیا در حوزه درمان با متادون دومین کشور دنیا محسوب می شود.
وی گفت: توجه به بحث پیشگیری ازاعتیاد با مشارکت تشکل های مردمی رویکرد ناجا در سال جاری است.
وی افزود: ارزیابی ها بیانگر آن است که نقش تشکل های غیردولتی بویژه در بحث اعتیاد در استان همدان بسیار موثر بوده است.
وی اضافه کرد: همراه با دولت ،تشکل های غیردولتی، نهادها و نخبگان نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از موادمخدر دارند.
سردار روستایی از افزایش 30 درصد اعتبارات تمام دستگاه های مرتبط در امر بارزه با موادمخدر خبر داد و متمرکز شدن و استانی نبودن اعتبارات را از مشکلات این بخش ذکر کرد. ک/2 7519/564/1139 شماره 273 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر