۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7403958
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان خواستار اطلاع رسانی برای صرفه جویی در مصرف آب و برق شد ......................................................................
اهواز،خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/02/87 داخلی.اقتصادی.
استاندار خوزستان خواستار اطلاع رسانی هر چه بیشتر به مردم، ادارات و صنایع برای صرفه جویی در مصرف آب و برق شد.
به گزارش ایرنا"سیدجعفرحجازی" شامگاه شنبه درجلسه ستاد خشکسالی خوزستان دراستانداری این استان افزود: موضوع صرفه جویی با توجه به کاهش نزولات جوی باید جدی گرفته شود و مسوولان در این خصوص باید هر چه بیشتر به مردم اطلاع رسانی نمایند.
وی گفت: مسوولان مصوبات این جلسات را بطور جدی پیگیری و در دو هفته آینده سعی کنند آنها را عملیاتی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کیفیت آب رودخانه ها اشاره و اظهارداشت:شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون برای این رودخانه و سایر رودخانه های استان باید هر هفته تشکیل جلسه داده و وضعیت پایش رودخانه ها را بررسی کند.
وی ادامه داد: درصورت مواجه باآلودگی با دستگاهها، افراد و صنایع آلوده کننده برخورد شده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز تا پایان تابستان بر این مساله نظارت دقیق داشته باشد.
استاندارخوزستان همچنین به ایجاد اردوگاه در نقاط خوش آب و هوای استان اشاره و گفت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفته این است که در صورت فراهم شدن امکانات در برخی از نقاط که دارای آب و هوای بهتری هستند ازسوی دستگاههایی چون هلال احمر وسازمان میراث فرهنگی وگردشگری اردوگاه هایی برای مسافرت خانواده ها و جوانان تشکیل شود.
حجازی افزود: ادارات نیز تهمیداتی برای سفر کارکنان و خانواده های خود فراهم کنند تا مصرف آب و برق نیز در فصل تابستان کاهش یابد.
وی ادامه داد: مشکلات مربوط به خشکسالی و صرفه جویی در مصرف آب و برق نباید مورد سوء استفاده شود، تهمیدات لازم دیده شده تا مشکل خاصی در استان نداشته باشیم.ک/2 7153/640 شماره 050 ساعت 09:51 تمام
۰ نفر