۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7403953
T T
۰ نفر
لایحه 20 هزار میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه کشور تقدیم مجلس شد .............................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/02/87 داخلی.اجتماعی.حوادث.
مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه کشور از تنظیم و تقدیم لایحه20 هزار میلیارد ریالی این ستاد برای تصویب به مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، "حسین باقری" در جلسه روز شنبه این ستاد در شهرستان نایین استان اصفهان افزود: این لایحه به منظور جبران و پیشگیری از خسارات ناشی از خشکسالی، تامین آب و تامین علوفه دام ها تنظیم شده است.
همچنین دراین نشست، مدیرکل دفتربازسازی و حوادث غیرمترقبه استان اصفهان گفت: خشکسالی و سرما در اواخر سال گذشته استان در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است.
"منصور شیشه فروش" پیش بینی کرد: این خشکسالی، کاهش محصولات پاییزه و بهاره به میزان 4/1 میلیون تن یعنی 33 درصد تولید علوفه استان را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: خشکسالی و سرما در استان 6500 هکتار از باغات انار، 3500 هکتار باغ زیتون را درشمال و شرق استان و نیز 700 هکتار از نخیلات خور و بیابانک را خشک کرده و خسارات جدی وارد کرده است.
شیشه فروش گفت: در پی بروز خشکسالی و سرما در استان با کمبود علوفه و کاهش جدی منابع آبی برای 7/6 میلیون واحد دامی روبرو هستیم.
وی افزود: برای خروج از بحران موجود و تامین آبرسانی، بهسازی قنوات و چشمه ها، تامین تانکرهای آبرسان به باغات و آب شرب و نیز به تسهیلات بانکی نیاز است.
545/ 607 شماره 045 ساعت 09:45 تمام
۰ نفر