۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7403937
T T
۰ نفر
نماینده خوزستان در خبرگان:معلمان بزرگترین سرمایه ها را در اختیار دارند .....................................................................
اهواز ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/02/87 داخلی.فرهنگی.
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معلمان ما بزرگترین سرمایه های آینده مملکت را در اختیار دارند بنابر این باید با درایت نسبت به نقش خویش در حفظ امانت بکوشند.
به گزارش ایرنا آیت الله "سید علی شفیعی" در آیین تجلیل ازمعلمان نمونه خوزستان در تالار معلم اهواز افزود: در کتاب آسمانی ما قرآن، 500 بار کلمه علم و مشتقات آن تکرار شده و این نشانگر اهمیت بسیار مقوله دانش ودانش اندوزی و دانش آموزی در دیدگاه دینی ما ست.
وی گفت: تعلیم و تعلمی که همراه با تزکیه نفس است همواره مورد تاکید حق تعالی و رهبران دینی ما است ودراین راستا معلمان نقش و مقامی شامخ در فرهنگ دینی ما دارند.
آیت الله شفیعی اظهارداشت: ولی معلمان باید مراقب باشند افکار و دیدگاه های شخصی خود را به دانش اموزان ارایه ندهند البته تا جایی که در تطابق کامل با تعالیم آسمانی و مبانی دینی باشد اشکالی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: معلمان عزیز سعی کنند با ارایه علم نافع و صحیح، دانش آموزان را برای نیاز زمان آینده تربیت کنند.
دراین آیین استاندار خوزستان نیز ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری گفت: معلمان مسوولیت سنگینی درراستای تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان وآینده ساز مملکت برعهده گرفته اند و به رغم همه تنگناها درسالهای گذشته توانسته اند این رسالت را به خوبی به انجام برسانند.
"سید جعفر حجازی " افزود: نامگذاری روز شهادت آیت الله مطهری به عنوان روز معلم نشانه پاسداشت و اجر عظیمی است که معلمان در نظام جمهوری اسلامی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بی بدیل امام در شکل گیری روحیه اراده جمعی و خودباوری در ملت ایران گفت: موفقیتهای امروز کشور ما در عرصه های مختلف به ویژه انرژی صلح آمیز هسته ای، سلولهای بنیادین و بسیاری زمینه های صنعتی دیگر حاصل تحقق این روحیه و اراده جمعی به صرف فعل توانستن است.
حجازی از آحاد معلمان استان، دانش آموزان وخانواده های خوزستانی خواست خود مقدرات منطقه و زندگی خود را بدست بگیرند و حول محور بیانات مقام معظم رهبری با اتکا به روحیه خودباوری واعتماد به نفس برای رفع تنگناهای استان بکوشند.
استاندار خوزستان همچنین با مهم دانستن نقش معلمان در جامعه گفت: نقش و دایره تاثیر این انسانهای فرهیخته فراتر از دایره پیرامون خانواده وکلاس خودشان است ،این عزیزان مسوولیت آینده جامعه را برعهده دارند.
در این آیین از 20 نفر از معلمان نمونه منتخب استانی و هفت برگزیده کشوری با تقدیم لوح و هدایا تقدیر شد.ک/2 643/640 شماره 029 ساعت 09:20 تمام
۰ نفر