۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7402277
T T
۰ نفر
مدیرعامل سازمان غله و آرد افزایش قیمت نان را تکذیب کرد ......................................................
تهران بزرگ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/02/1387 داخلی.اقتصادی.افزایش قیمت.نان.
مدیرعامل سازمان غله و آرد بازرگانی استان تهران با تکذیب افزایش بهای نان درتهران،گفت:هرگونه افزایش قیمت نان در نانوایی های استان تهران غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
"بهرام علوی"روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هیچگونه مصوبه ای از سوی وزارت بازرگانی در زمینه افزایش قیمت نان صادر نشده است،افزود:افزایش قیمت نان در برخی از نانوایی های استان تهران خودسرانه بوده و با آنان برخورد خواهد شد.
وی باتکذیب خبرهایی مبنی برتقسیم بندی تهران به سه بخش شمال،مرکز و جنوب در برخی از رسانه ها برای اجرای نرخ های متفاوت نان،اظهار داشت:متاسفانه برخی از رسانه ها برای ایجاد چالش در بازار مصرف،ایده ها و نظرات شخصی خودشان را اعمال می کنند.
علوی بااشاره به اینکه ازسال 1383تاکنون تعرفه نان درکشور ثابت مانده و افزایشی نداشته است، گفت:این در حالی است که دستمزدها، انرژی و غیره در نانوایی ها افزایش یافته و این واحدهای با مشکلاتی مواجه هستند.
این مقام مسئول بازرگانی افزود:هم اکنون مسئولان بازرگانی و اتحادیه های صنفی (نانوایی ها) درحال بررسی این موضوع هستند تا به یک جمع بندی مناسبی برسند.
وی افزود:با توجه به کیفیت آرد،دو نوع آرد با بهای 75 و 450 ریالی برای هرکیلوگرم در استان تهران توزیع می شود که قیمت این دو نوع آرد در تمامی نقاط استان یکسان بوده و شمال و جنوب تهران در این زمینه فرقی ندارد.
وی بااشاره به اینکه بانانوایی های متخلف برخوردخواهد شد،تصریح کرد: در سال گذشته درتهران با بیش از 880 واحد نانوایی با کسر سهمیه آرد، پلمب واحد صنفی و جریمه برخورد شده است.
علوی مصرف ماهیانه آرد استان تهران را 120هزارتن عنوان کردو گفت:از این میزان بیش از 66هزار تن به شهر تهران اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه نان های حجیم (فانتزی ) نیز از سهمیه آرد یارانه ای 450 ریالی استفاده می کنند،خاطرنشان کرد: بیش از 40 کارخانه تولید نان های صنعتی دراستان تهران وجود دارد که از این تعداد تنها 30 واحد فعال است.
مدیرعامل سازمان غله و آرد بازرگانی استان تهران گفت: به دلیل نبود کارگر حرفه ای در نانوایی ها،کیفیت نان تولیدی کاهش و هزینه های آن افزایش یافته است.
سخنگوی شورای اصناف کشور نیز در این زمینه گفت: افزایش قیمت نان در برخی از نانوایی های تهران به صورت غیرقانونی بوده است.
"قاسم نوده فراهانی" افزود:هیچ واحد صنفی نانوایی بدون داشتن مجوز و یا مصوبه وزارت بازرگانی اجازه افزایش قیمت نان را ندارد.
وی بابیان اینکه واحدهای نانوایی متخلف شناسایی و با آنان برخورد برخورد می شود،تصریح کرد:تا زمانی که تعرفه های جدید افزایش قیمت نان از سوی وزارت بازرگانی اعلام نشده است،هرگونه افزایش قیمت نان غیرقانونی است.ک/3 تهرام/7246 /1064/1547 شماره 349 ساعت 15:30 تمام
۰ نفر