۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7402162
T T
۰ نفر
مدیرکل راه خوزستان: 120 هزار کیلومتر جاده در کشور باید ساخته شود ................................................................
اهواز،خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/2/87 داخلی. اقتصادی. جاده.
مدیر کل راه و ترابری خوزستان گفت:با توجه به تعداد وسیله موجود و در حال تردد در جاده ها، نیاز فعلی کشور ایجاد 120 هزار کیلومتر جاده جدید بین شهری می باشد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا " خیرالله خادمی" در همایش ایمنی راهها در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود:مجموع جاده های فعلی کشور 180 هزار کیلومتر می باشد که حدود هشت میلیون وسیله نقلیه درآنها تردد می کنند که این رقم باید به 400 هزار کیلومتر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 10 هزار کیلومتر از جاده های کشور از نظر بار ترافیکی در اشباع کامل می باشد اظهار داشت: این جاده ها باید سریعا چهار بانده شود تا بار ترافیکی و نیز سوانح رانندگی در آنها کاهش یابد.
مدیر کل راه وترابری خوزستان روند ساخت و ایجاد جاده در کشور را باتوجه به افزایش روزانه تعداد خودروها متناسب با نیاز کشور ندانست وگفت:باتوجه به دو برابر شدن تعداد خودروها درهر 10 سال درکشور شتاب گرفتن روند ساخت جاده در کشور ضروری است.
خادمی همچنین افزود: باتوجه به روند فعلی ساخت جاده در کشور که سالانه دو هزار کیلومتر می باشد، رسیدن به رقم 400 هزار کیلومتر جاده 100 سال زمان می برد.
وی گفت:برای رسیدن به وضعیت مطلوب در بخش جاده و راه نیاز به یک انقلاب در بخش راهسازی است چرا که بامنابع مالی فعلی و کندی روندساخت جاده در آینده در بخش حمل و نقل جاده ای وضعیت مطلوبی نخواهیم داشت.
مدیر کل راه وترابری خوزستان آمار تصادفات جاده ای در کشور را 20 برابر کشورهای اروپایی و چهار برابر کشورهای آسیایی ذکر کرد و افزود: در زمینه رانندگی نیاز به یک انقلاب فرهنگی در کشور است تا فرهنگ رانندگی در کشور نهادینه شود.
خادمی بیان کرد:متاسفانه بسیاری از رانندگان هنگام رانندگی در جاده های بین شهری سرعت مجاز را رعایت نکرده و همین امر شدت سوانح منجر به جرح و فوت را افزایش داده است.
وی اضافه بار را از دیگر علل سوانح رانندگی ذکر کرد و گفت: کامیونی که برای حمل 25 تن بار طراحی شده با حمل 60 تن بار در کنترل راننده نبوده و سیستم ترمز آن عمل نمی کند که این امر علاوه بر بروز سوانحرانندگی،خسارات سنگینی نیز به جاده وارد می کند. ک/3 648/640 شماره 234 ساعت 13:50 تمام
۰ نفر