۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7397692
T T
۰ نفر
بیش از 2/28 میلیون دلار کالای چمدانی از مرز آستارا به آذربایجان صادر شد ....................................................................
آستارا، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/02/87 داخلی.اقتصادی.صادرات.چمدانی.
مدیر کل گمرک بندرآستارا گفت: در سال گذشته 17 هزار و 755 تن کالا به ارزش 28 میلیون و 254 هزاردلار از مرز شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان به صورت چمدانی صادرشد.
حسین برزگر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنااظهار داشت: کالاهای صادراتی جمدانی در سال گذشته از نظر ارزش 13 درصد و از نظر وزن دو درصد نسبت به سال 85 افزایش یافت.
وی گفت: مواد غذایی، تره بار، مواد شوینده و پاک کننده ، سیب زمینی،پیاز، البسه و مواد پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده را شامل می شود.
وی افزود: بیشتر کالاهای صادر شده از طریق صادرات چمدانی توسط اتباع آذربایجانی به این کشور حمل شده است.
وی اظهار داشت: گمرک آستارا در طی دهه اخیر یکی از فعالترین مرزهای کشور بود و همواره با رشد صادرات، واردات و ترانزیت مواجه است.
استفاده از نظام لغو روادید مرزنشینان در منطقه مرزی آستارا و وجود بازار مصرف 500 هزار نفری مناطق جنوبی جمهوری آذربایجان، از عوامل مهم توسعه تجارت چمدانی در مرز آستارا است.
شهرستان آستارا ایران با مناطق لنکران و آستارا جمهوری آذربایجان مجاور است.
صادرات چمدانی زمینه اشتغال حدود پنج هزار نفر را در بازار آستارا که با فروش کالا به مسافران جمهوری آذربایجان سرو کار دارند، فراهم کرده است.
مرز آستارا در چند سال اخیر رتبه نخست صادرات چمدانی را در سطح کشور داشته است. ک/3 7105/617/508 شماره 346 ساعت 14:23 تمام
۰ نفر