۳۱ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7396998
T T
۰ نفر
مشارکت گسترده مردم در انتخابات ، توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد ................................................................
تبریز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/01/87 داخلی.سیاسی.انتخابات.مجلس.هشتم.
رییس ستادانتخابات آذربایجان شرقی گفت: مشارکت 53 درصدی مردم در دور اول انتخابات مجلس هشتم، توطئه های دشمنان را برای دلسرد کردن شهروندان از حضور پرشور در پای صندوق های رای ، نقش بر آب کرد.
"اکبر غفاری" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از بی طرفی کامل مجریان و کاهش چشمگیر تخلفات انتخاباتی به عنوان ویژگی های بارز دور نخست انتخابات مجلس هشتم در آذربایجان شرقی یاد کرد.
وی افزود: کمیته "امنیت " انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ، کم کارترین کمیته ستاد انتخابات بود که این امر دلیلی بر شفافیت بالای برگزاری انتخابات در استان است.
وی اظهار داشت: در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درآذربایجان شرقی ، برخورد با داوطلبان متخلف از همان ابتدا ، آغاز شده و تا آخر به طور جدی دنبال شد ، به طوری که صلاحیت یکی از داوطلبان متخلف در شب قبل از برگزاری انتخابات رد شد.
غفاری با بیان این مطلب که هیات بازرسی نیز بر هرگونه تخلف احتمالی، اشراف داشت ، اضافه کرد: جابجایی موقت هشت کارمند و مدیر و عزل یکی از مدیران ادارات به دلیل تخلف انتخاباتی از جمله مصادیق برخورد جدی با متخلفان بود.
وی تشریح کرد: استقرار میز احزاب در ستاد انتخابات آذربایجان شرقی یکی از ویژگی های این دوره از انتخابات بود که متاسفانه از چشم رسانه ها پنهان ماند.
وی با اشاره به استقرار مجدد میز احزاب در دور دوم انتخابات مجلس هشتم در استان ، یادآور شد: استقرار این میز با 11 وظیفه محوله از قبیل دریافت شکایات ، انتقادات و پیشنهادات احزاب و جریان های سیاسی در ابعاد اجرایی و نظارتی ، اقدام موثری در مشارکت دادن همگان در برگزاری هر چه سالم تر انتخابات است.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در خصوص شکایات داوطلبان از نتایج انتخابات در دور اول اظهار داشت: در مجموع 39 فقره شکایت از سوی داوطلبان از حوزه های 13 گانه انتخاباتی ، تسلیم شد که 12 فقره از آنها وارد بود.
وی گفت: در راستای رسیدگی به شکایات وارده ، تعدادی از صندوق های اخذ رای در شعبات رای گیری استان نیز بازشماری شد که تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.
انتخابات مجلس هشتم در آذربایجان شرقی در شش حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده و مردم حوزه های یاد شده برای انتخاب نماینده خود در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ، جمعه آینده به پای صندوق های رای می روند. ک/3 518/586/ 607 شماره 068 ساعت 11:06 تمام
۰ نفر