۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7396304
T T
۰ نفر
گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد .................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 داخلی.اقتصادی. کشاورزی.
معاون صنایع و امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی ، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی را از اهداف این وزارتخانه در سال جاری اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا،"فرید اجلالی"روز چهارشنبه در بازدید از چند طرح کشاورزی در اردکان یزد افزود: در همین راستا دو میلیون و 800 هزار تن از محصولات کشاورزی، امسال در صنایع تبدیلی استفاده خواهد شد.
وی اظهار داشت:باتوجه به تسهیلات بنگاههای زودبازده و اشتغالزایی در بخش کشاورزی ، پیشرفت در صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال گذشته بیش از 204 درصد رشد داشته است.
اجلالی همچنین تولیدات محصولات کشاورزی کشور را درسال گذشته 102 میلیون تن ذکر کرد و گفت: با تولید 107 میلیون تن محصول کشاورزی،کشور در این بخش به طور کامل خودکفا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در تامین اعتبار مورد نیاز بخش صنایع روستایی و همکاری با متقاضیان طرحهای صنایع تبدیلی و تکمیلی با محدودیت روبه رو نیستیم،گفت: در صورتی که طرحهای ارایه شده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، اعتبار لازم نیز به آن داده خواهد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین تولید محصولات باغی کشور را سالانه 5/16 میلیون تن ذکر کرد و یادآور شد: در زمان حاضر، ایران از این نظر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه اول را دارد.
اجلالی ، بهره گیری از فناوری نو، جهت گیری کشاورزی به سمت محصولات باغی و گلخانه ای و افزایش تسهیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف کاهش ضایعات محصولات باغی را از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری ذکر کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این بازدید گفت: از 54 واحد تولیدی فرآورده لبنی در استان 23 واحد به بهره برداری رسیده است که 123 هزار تن شیر در آن فرآوری می شود.
" محمد جواد صالحی"، سرانه مصرف شیر در کشور را یکصد کیلو و در استان یزد را حدود 130 کیلوگرم اعلام کرد.
معاون صنایع و امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از یک واحد لنبی و تولید شیر در اردکان بازدید کرد.
شهرستان اردکان با50 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری شمال یزد واقع شده است. ک/2 7544/ 1027/543 شماره 467 ساعت 19:57 تمام
۰ نفر