۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7396189
T T
۰ نفر
دانشگاه تبریز بدون آزمون کتبی در دوره دکترا دانشجو می پذیرد ...........................................................
تبریز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 داخلی. علمی. فرهنگی.دانشگاه.دکترا.
به گفته معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، این دانشگاه در سال تحصیلی 88-87 برای ادامه تحصیل در دوره دکترای تخصصی ، اولین بار بدون امتحانات ورودی و آزمون کتبی در 66 رشته و گرایش دانشجو می پذیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر"علی اصغر جعفرزاده" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: پذیرش دانشجو در این مقطع در سال تحصیلی جدید با دریافت فرم پذیرش، ارزیابی مدارک و انجام مصاحبه علمی داوطلب انجام خواهد شد.
وی تعداد دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری این دانشگاه درسال تحصیلی 78 و 88 را150 نفر اعلام کرد.
جعفرزاده تاکید کرد:داوطلبان ورود به مقطع دکتری دراین دانشگاه با شرایط جدید باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای بوده و یا دانشجوی نیم سال آخر این مقاطع به شرط اتمام تحصیل تا قبل از شروع دوره باشند.
وی کسب نصاب لازم در یکی از آزمون های زبان انگلیسی شامل IELTS, TOEFL, MCHE,TOLIMO را از دیگر شرایط این پذیرش عنوان کرد.
به گفته وی، داوطلبانی که در آزمون زبان عمومی دانشگاه تبریز در خرداد ماه 85 حداقل نمره50 را اخذ نموده باشند نیازی به ارائه گواهی آزمون های معتبر انگلیسی را ندارند.
وی همچنین کسب حد نصاب آزمون زبان دانشگاه تهران 10 از 20 یا 50 از 100 و آزمون زبان دانشگاه تربیت مدرس50 از100 به شرط اینکه تا 15 اردیبهشت بیش ازدوسال از زمان آزمون زبان نگذشته باشد را دراین زمینه قابل قبول خواند.
وی همچنین پذیرش دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان را منوط به داشتن معدل 17 در دوره کارشناسی ارشد و یا احراز رتبه اول و همچنین داشتن حداقل یک مقاله ISI یا دو مقاله در مجلات علمی- پژوهشی در فاصله زمانی ورود به دوره کارشناسی ارشد تا چهار سال بعد از ورود عنوان کرد.
معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از متقاضیان خواست تا برای پذیرش در این آزمون مدارک درخواستی و فرم های مربوطه را بر روی سایت اینترنتی دانشگاه تبریز تا 25 اردیبهشت ماه به نشانی ir.ac.tabrizu.www ارسال نمایند.
دانشگاه تبریز در زمان حاضر به عنوان دومین دانشگاه دولتی کشور بعد از دانشگاه تهران دارای 14 هزار نفر دانشجو و600 نفر استاد و استادیار است.
کد/3 612/586/543 شماره 352 ساعت 15:15 تمام
۰ نفر