۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7395925
T T
۰ نفر
کاروان های " مرگ بر آمریکا " به صحرای طبس اعزام می شوند ......................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.طبس.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد گفت: کاروان های " مرگ بر آمریکا " شامل دو هزار نفر از قشرهای مختلف مردم این استان به صحرای طبس محل سقوط هواپیماهای آمریکایی اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا ، سرهنگ " علی هژبری " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران یزد افزود: این کاروانها روز پنجم اردیبهشت در مراسم ویژه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس شرکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در این مراسم ضمن بیان ابعاد جنایات آمریکا و شکست استکبار ، یاد و خاطره شهید این حادثه سردار اسلام " محمد منتظر قائم " گرامی داشته خواهد شد.
هژبری، استقرار ایستگاههای صلواتی و تیم های پزشکی در مسیر اعزام کاروان ها و برگزاری نماز شکر در صحرای طبس را از دیگر برنامه های این روز ذکر کرد.
وی گفت: به همین مناسبت برنامه ویژه ای از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار استان در محل مسجد " حظیره" و در کنار تربت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.
دبیر ستاد استانی گرامیداشت حادثه پنجم اردیبهشت ، عطر افشانی و غبار روبی تربت شهید محمد منتظر قائم در روز پنجشنبه را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.
هژبری حادثه طبس را ماندگارترین سند تجاوز و جنایات آمریکا علیه ایران دانست و گفت: پیروزی در برابر استبکار نصرت الهی به ملت ایران است.
وی با بیان اینکه برای ماندگاری این حادثه ، مسجد شکر در صحرای طبس بنا شده است ، افزود: در آینده مجتمع سیاحتی و زیارتی در این محل احداث خواهد شد که کار مطالعاتی فاز اول آن انجام و کار مطالعاتی فاز دوم بزودی آغاز می شود.
هژبری اضافه کرد: همچنین موزه اسناد و مدارک حادثه طبس و تجهیزات و اسناد به جای مانده از آمریکایی ها در مجاورت مسجد شکر در صحرای طبس راه اندازی خواهد شد.
در پنجم اردیبهشت ماه سال 59 ، هواپیماهای آمریکایی که برای آزادی جاسوسان خود به ایران حمله کرده بودند در صحرای طبس گرفتار توفان شن شده و سرنگون شدند. ک/2 651/ 1027/ 607 شماره 110 ساعت 11:19 تمام
۰ نفر