۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7395920
T T
۰ نفر
مرحله کشوری مسابقات علمی هنرستانهای فنی و حرفه ای استان گیلان برگزار شد ......................................................................
فومن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 داخلی.علمی.
مرحله کشوری مسابقات علمی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان های استان گیلان، در هنرستان زینبیه شهرستان فومن برگزار شد.
معاون آموزش نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در این دوره از مسابقات، 80 هنرجو منتخب شامل 51 هنرجوی پسر و 29 هنرجوی دختر در قالب 28 رشته فنی و حرفه ای از شهرستان های این استان،بصورت همزمان با سراسر کشور در آزمون بخش علمی با هم رقابت کردند.
"مهدی رمضان زاده" روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد هنرجوی منتخب از میان 700 هنرجوی پسر و دختر شهرستان های استان گیلان پس از قبولی در آزمون علمی و عملی مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته اند.
وی اظهار داشت: ایجاد یک فضای رقابتی،تبادل نظر و ارتقای سطح مهارتی هنرجویان رشته های فنی و حرفه ای و شناسایی نفرات موفق در این زمینه از اهداف مهم برگزاری مسابقات یاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: آزمون عملی این دوره از مسابقات نیز اردیبهشت ماه امسال در استان یزد برگزار می شود.
وی هم چنین تصریح کرد: راهیابی بدون کنکور هنرجویان حائز رتبه اول تا سوم این مسابقات به آموزشکده های فنی و حرفه ای از مزایای در نظر گرفته شده برای نفرات برتر است.
معاون آموزش نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش گیلان یاد آور شد: در زمان حاضر 15 هزار و 761 دانش آموز در قالب 21 رشته فنی ، 9 رشته حرفه ای و سه رشته کشاورزی در هنرستان های استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان فومن در غرب استان گیلان دارای بیش از 18 هزار دانش آموز است، که در سال تحصیلی جاری 620 نفر از آنان در چهار هنرستان فنی و حرفه ای این شهرستان تحصیل می کنند.ک/3 7294/604 شماره 083 ساعت 10:53 تمام
۰ نفر