۲۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7395636
T T
۰ نفر
رییس آموزش وپرورش زنجان: اقتدار ایران حاصل ارتباط مراکز علمی با قرآن است ......................................................................
زنجان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/01/87 داخلی.اجتماعی.آموزش وپرورش.قرآن رییس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: عظمت و اقتدار کنونی ایران اسلامی ناشی از ارتباط مراکز علمی با حوزه های علمیه و قرآن است.
"سعید ناصری"، روز سه شنبه در جمع دانش آموزان مدرسه ی "آزادگان فرهنگیان" زنجان افزود: حفظ و تقویت این ارتباط مقدس، موجب سعادت دنیا و آخرت افراد و رهنمون شدن جامعه به سوی اهداف متعالی خود خواهد شد.
وی، به تفاوت سیستم تعلیم و تربیت در نظام اسلامی و دیگر نظامهای حاکم بر جهان، اشاره کرد و یادآورشد: تعلیم و تربیت در سیستم آموزشی جمهوری اسلامی مبنای قرآنی دارد و دانش آموزان ایران با اخلاق و معنویت آشنا می شوند.
ناصری، منشاء کار و تلاش معلمان ایران را حرکت انبیای الهی دانست و گفت: سفارش پیامبر اکرم (ص )، عمل به قرآن و تمسک به عترتی است که در میان مردم به ودیعه گذاشته شده است.
وی، بابیان اینکه قرآن، اصل و منبع تمامی علوم است، اظهار داشت: قرآن، کتاب زندگانی برای تمامی اعصار و روشن کننده ی مسیر حرکت انسانهااست.
رییس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان، تاکید کرد: باید بااستفاده از شیوه و روشهای مختلف، قرآن را وارد برنامه زندگی روزمره ی کودکان کرد.
وی، بااشاره به تهاجمات مختلفی که علیه قرآن در جهان انجام می شود، گفت: ترویج مفاهیم قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان، بیش از هر زمان احساس می شود.
وی گفت: کودکان و نوجوانان باید عارف به مسایل روز و جامعه ی خود باشند تابتوانند با بهره گیری از اطلاعات و آگاهی کافی، از هجمه و توطئه های مختلف دشمنان در امان باشند. ک/2 596/595/530 شماره 291 ساعت 14:14 تمام
۰ نفر