۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7391939
T T
۰ نفر
سخنگوی استانداری بوشهر: کارگران اخراجی شرکت صدرا تا چهارشنبه صبر کنند ......................................................................
بوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/1/87 داخلی.اجتماعی.کارگران.اخراج.صدرا.
سخنگوی استانداری بوشهر گفت: کارگران اخراجی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شعبه بوشهر برای حل مشکل خود از راه صحیح وقانونی، تا روزچهارشنبه این هفته بیست و یکم فروردین ماه جاری صبر کنند. به گزارش ایرنا غلامحسین کرمی روز یکشنبه در جمع حدود 300 نفر از کارگران شرکت صدرا شعبه بوشهر که گفته می شود اخراج شده اند، افزود: هم اکنون همه مسوولان استان بوشهر برای رفع این مشکل و بازگشت کارگران اخراجی شرکت صدرا در تلاشند و انتظار است که این مشکل بزودی حل شود.
وی اعلام کرد: طبق آخرین پیگیری استاندار بوشهر ومکاتبات او با مدیر عامل شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) مقرر شد که روز چهارشنبه هفته جاری این مشکل حل شود و کارگران اخراجی این شرکت مجددا به سر کار خود باز گردند.
کرمی اظهارداشت: کارگران اخراجی صدرا برای حل مشکل خود باید از مجرای درست و صحیح آن را پیگیری کنند و به تجمع های خود پایان دهند.
کارگران شرکت صدرا در بوشهر که روز یکشنبه برای ششمین بار برای پیگیری خواسته خود مبنی بر بازگشت به کار در مقابل استانداری بوشهر تجمع کرده بودند، با درخواست مسوولان استانداری و وعده حضور استاندار بوشهر در جمع آنها به مسجد امیرالمومنین بوشهر که در نزدیکی ساختمان استانداری واقع است، رفتند.
اگرچه حضور نیافتن استاندار بوشهر در بین کارگران درمسجد باعث نارضایتی وترک مسجد توسط آنان برای دقایقی شد،اما با اصرار معاون پشتیبانی و منابع انسانی و سخنگوی استانداری بوشهر به عنوان نماینده استاندار، کارگران دو باره به مسجد بازگشتند.
کارگران پس از سخنرانی سخنگوی استانداری و گفته او مبنی بر حل مشکل آنان تا روز چهارشنبه هفته جاری، اعلام کردند تا زمان تعیین شده به تجمع خود پایان می دهند و صبر خواهند کرد تا مشکل حل شود.
آنان همچنین اعلام کردند: چنانچه در زمان تعیین شده مشکل حل نشود و به سرکار خود بازنگردند، تجمع خود را از سر خواهند گرفت.
براساس اعلام مقامات اداره کل کار استان بوشهر، شرکت صدرا در روز پایانی سال 86 به این دلیل که پروژه های این شرکت پایان یافته ودیگر کار و پروژه ای در دست اجرا ندارد 500 نفر از کارگران خود را اخراج کرد.
این کارگران می گویند:این دلیل شرکت صدرا تنهابهانه ای برای اخراج کارگران بومی و با سابقه بوشهری است، در حالیکه این شرکت هم اکنون چندین سفارش کار و پروژه از کشورهای مختلف در دست انجام دارد و ما را اخراج کرده تا جا برای کارگران پیمانکاران غیر بومی از استان های دیگر که اخیرا با آنان قرارداد بسته است باز شود.
این کارگران از اواخر پارسال تاکنون شش تجمع درمقابل استانداری بوشهر و شرکت صدرا برگزار کرده اند و خواستار حل مشکل خود هستند.
شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شعبه بوشهر در زمینه ساخت کشتی و سازه ها و سکوی های دریایی و نفتی فعالیت دارد.ک/3 7210/539/675 شماره 329 ساعت 14:45 تمام
۰ نفر