۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7391844
T T
۰ نفر
مسوولان شهری شیراز:امسال،سال نوآوری و شکوفایی عمرانی وفرهنگی شیراز است ......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/1/87 داخلی.اجتماعی.شورا.شیراز.
اعضای شورای اسلامی، شهردارو مسوولان شهری شیراز اعلام کردند:امسال رهنمودهای نوروزی مقام معظم رهبری سر لوحه کار ما برای رسیدن به نوآوری و شکوفایی عمرانی و فرهنگی در شیراز است.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، این مسوولان در نخستین نشست شورای اسلامی شیراز، تحقق بودجه 315 میلیارد تومانی شیراز ، احداث دست کم هفت تقاطع غیر همسطح ، احداث بوستان شهری 200 هکتاری شمال غرب و اجرای ده ها طرح و پروژه عمرانی دیگر را آغازی برای رسیدن به شکوفایی عمرانی و فرهنگی در سال جاری در شیراز دانستند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه گفت: ما در حالی به استقبال تحقق بودجه 315 میلیارد تومانی شهرداری شیراز درسال جاری می رویم که باید دراین راه تلاش مضاعف داشته باشیم،تحقق این بودجه تحمل خطر و خسارت می خواهد، نمی شود در اتاق هایمان بنشینیم و منتظر صدور پروانه ساختمانی باشیم و به همین درآمد اکتفا کنیم و انتظار داشته باشیم این بودجه برای شیراز از این راه تحقق یابد.
محسن معین افزود:همه اعضای شورای اسلامی شیراز امسال متحد و منسجم هستند تااین بودجه در شیراز محقق شود و صمیمانه باید بکوشند تا شیراز به جایگاه واقعی خود از نظر فرهنگی و عمرانی برسد.
وی بابیان اینکه شیرازامسال شاهدآغاز فعالیت هفت تفاطع غیر همسطح خواهد بودگفت:احداث این تقاطع ها واحداث پارک 200هکتاری شمال غرب شیرازمی تواند چهره این شهر را متحول کند و افق روشنی فرا روی توسعه شیراز بگشاید.
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست گفت: من اخیرا از یکی از شهرهای همسایه بازدید داشتم و باید بگویم شیراز نسبت به آن بسیار عقب مانده است، این زیبنده شهری مانند شیراز که پایتخت فرهنگی ایران زمین است نیست که با این همه معضلات اجتماعی و فرهنگی و عمرانی دست به گریبان باشد، از این رو باید بکوشیم تا امسال در شیراز تحول و نوآوری ایجاد کنیم.
سیدسعید موسوی افزود:وقتی نام امسال شیراز رانوآوری و شکوفایی می گذاریم این به منزله آن است که بر اساس یک کار کارشناسی این کار انجام شده ، این به معنی آن است که انجام روش های کهنه برای توسعه شیراز جواب نمی دهد و باید بر نوآوری تاکید کرد.
وی افزود:شهرداری شیراز صرفایک سازمان خدمت رسان به مردم نیست بلکه مدیریت شهری شیراز به عهده شهرداری است، بنا بر این باید بر اساس این جایگاه به شیراز و شهرداری نگاه کنیم.
یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: تعطیلات نورزی امسال نشان داد که نیاز به کار فرهنگی و عمرانی بیشتر برای توسعه شیراز داریم ، شیراز به عنوان یک شهر گردشگر پذیر در کشور مطرح است اما خدماتی که دولت دراین زمینه به شیراز می کند خدمات آنچنانی و متناسب نیست .
مظفر مختاری افزود: وقتی مردم همه اندوخته های یک ساله خود را برای یک سفر هزینه می کنند انتظار دارند که در این سفر آسایش داشته باشند.
وی گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که همه فشارهای سفر روی ایام نوروز نباشد و مردم در همه ماههای سال بتوانند مثل نوروز به مسافرت بروند، بهتر است در شیراز جشنواره هایی گذاشته شود تا مردم در ماه اردیبهشت که بهترین ماه شیراز است هم بتوانند به مسافرت در این شهر بپردازند.
معصومه زارع دیگر عضو شورای شیراز هم گفت:مسافرت های نوروزی امسال نشان دادکه هنوز برخی جاه ها خلاء خدمت رسانی به مردم وجود دارد که باید شهرداری شیرازدراین باره اقدام کند و این خلاء ها را پر کند،امسال سال نوآوری و تحول عمرانی و فرهنگی در شیراز نامگذاری شده و باید برای به دست آوردن توفیق در این زمینه ها بکوشیم.
وی افزود:روز شیراز نیز فرصتی برای تبیین جایگاه شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی و تثبیت این جایگاه شیراز است.
دیگر عضو شورای اسلامی شیراز نیز بر لزوم افزایش روحیه انتقاد پذیری در مسوولان شهرداری شیراز تاکید کرد و گفت:شکوفایی و نوآوری در شیراز منوط به این است که شهرداری وظایف خود را انجام دهد و شورا هم در جایگاه نظارتی باشد.
مهدی خانی افزود: ما چندان هم موافق نیستیم که در امور شهرداری مداخله کنیم اما جایگاه نظارتی شورا می طلبد که انتقادهایی هم داشته باشیم و کسی نباید از این انتقادها گله مند باشد.
وی از مسوولان شهرداری شیراز خواست تا با لبخند و تعارف شکلات و خلق و خوی خوش با ارباب رجوع برخورد کنند و گفت: اینقدر نگوییم خارجی ها از ما بهتر هستند، ما اگر با خلق و خوی خوش با مردم برخورد کنیم هیچ کم نداریم، مدیران شهرداری ها طوری هماهنگ کنند که جواب ارباب رجوع داده شود.
خانی گفت: متاسفانه برخی اوقات حل مشکلات مردم در شهرداری شیراز منوط به وجود شخص شهرداراست،درحالی که شهردار فقط یک روز در هفته می تواند پاسخگوی مراجعات مردم باشد،باید درشهرداری های مناطق این هماهنگی باشد که در سایر روزها هم معاونین و مدیران شهرداری ها بتوانند پاسخگوی مراجعه و حل مشکلات مردم باشند.
وی افزود: فصل الخطاب کار در شهرداری ها باید رضایتمندی مردم باشد ، البته رضایتمندی مردم نباید به بهای فدا شدن بودجه به دست آید باید طوری عمل کرد که هم مردم راضی باشند و هم بودجه و درآمد شهرداری محقق شود.
دیگر عضو شورای اسلامی شیراز هم گفت : امید است امسال با تحقق بودجه 315 میلیارد تومانی شهرداری شیراز گامی در جهت توسعه و تحول فرهنگی و عمرانی شیراز برداشته شود.
زین العابدین عرب افزود: اولویت اصلی شیراز در سال جاری اجرای طرح قطار شهری در این شهر است ، قطار شهری شیراز هر چه زودتر به سرانجام برسد بهتر و شایسته تر است.
وی خواستار افزایش اختیارات شهرداران مناطق شد و گفت : شهرداران مناطق نباید در اتاق کار خود بنشینند و منتظر صدور پردانه و کسب درآمد برای شهرداری باشند ، آنها باید بروند و فرصت های سرمایه گذاری در شهر را کشف کنند.
مدیر عامل قطار شهری شیراز هم در این نشست گفت : امسال تجربه فعالیت شورایی در کشورمان به 10 سال می رسد و بهتر است شورای اسلامی شیراز کارنامه ای از فعالیت 10 ساله شورا ارائه دهد و مصوبات تاثیر گذار سه دوره فعالیت شورا را ارائه نماید.
فرج الله رجبی افزود: روز شیراز هم فرصتی برای تبیین و تثبیت جایگاه فرهنگی شیراز است ، روز شیراز نباید به برگزاری چند برنامه فرهنگی خلاصه شود در این روز باید جایگاه ملی شیراز تبیین گردد ، در این روز باید شیراز به عنوان خاستگاه اصلی فرهنگ و تمدن معرفی گردد.
شهردار شیراز نیز در این نشست گفت : ما موظف هستیم در قالب ردیف های درآمد و هزینه که برای شهرداری شیراز ترسیم شده است فعالیت کنیم و برای تحقق بودجه شهرداری تلاش کنیم.
مهران اعتمادی افزود: شهرداری شیراز باید برای تحقق این بودجه روزانه یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد ، این یک واقعیت است و برای تحقق آن باید تلاش نماییم.ک/2 677/675 شماره 235 ساعت 13:18 تمام
۰ نفر