۱۰ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7389987
T T
۰ نفر
صیادی در یک روستای گناوه، بیکاری در این روستا را به صفر رسانده است ....................................................................
گناوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/1/87 داخلی.اقتصادی.شیلات.ماهی.
دهیار روستای جزیره شمالی بخش ریگ در شهرستان گناوه گفت:صید و صیادی در روستای جزیره شمالی موجب شده تا بیکاری بین جمعیت این روستا که بیش از یکهزار نفر است به صفر برسد و می توان گفت که هیچ فرد بیکاری در این روستا وجود ندارد.
سیاوش حائری،شنبه درگفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:این روستای ساحلی یکی از بازارهای اصلی عرضه ماهی در شمال استان بوشهر است.
وی گفت:صید و صیادی اشتغال اصلی مردم روستای جزیره است و روزانه در دو نوبت بازار ماهی فروشی این روستا در اسکله صیادی فعال می شود.
وی گفت: علاوه بر افرادی که در شهرهای شمالی استان بوشهر، محصول صیادان را بصورت عمده خریداری می کنند، تعداد زیادی از مردم دیگر استان های کشور نیز برای خرید ماهی تازه به اسکله شناورهای صیادی این بندر می آیند.
حائری گفت: عرضه مستقیم ماهی توسط صیادان این روستا موجب می شود تا هم قیمت ها بیش از 30 درصد از بازار شهرهای اطراف کمتر باشد و هم محصولات دریایی بصورت تازه در اختیار مشتری قرار گیرد.
دهیار روستای جزیره شمالی گفت:جوانان این روستا پس از اینکه تحصیل را به پایان می رسانند، اگر قصد ادامه تحصیل درمراکز آموزش عالی را نداشته باشند وارد حرفه صید و صیادی می شوند و به کسب و کار مشغول می شوند.
وی گفت: اشتغالزایی حرفه صیادی در این روستا به حدی است که افرادی از دیگر مناطق نیز برای کار به این روستا مهاجرت می کنند.
دهیار روستای جزیره شمالی از مسوولان استان بوشهر خواست با در نظر گرفتن شاخص اشتغالزایی این روستا به عمران و آبادی آن بیشتر توجه کنند و با تامین اعتبار کافی زمینه توسعه امکانات رفاهی اهالی را بیش از پیش فراهم نمایند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر بیش از 83 هزار نفر جمعیت دارد که قریب به 20 درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. ک/3 681/675 شماره 032 ساعت 10:15 تمام
۰ نفر