۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7389631
T T
۰ نفر
تندباد همراه با گرد و غبار بخشی از استان اردبیل را فرا گرفت ...........................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/01/87 داخلی.اجتماعی.حوادث.هواشناسی.تندباد.
وزش تند باد همراه با گرد و غبار از ظهر چهارشنبه بار دیگر نقاط مرکزی استان اردبیل را فرا گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا این پدیده جوی تردد ساکنان اردبیل به ویژه در محلات حاشیه این شهر را دچار مشکل کرده است.
تند باد که از اواخر پارسال بطور متناوب در شهرستان اردبیل و نقاط مرکزی این استان به وقوع می پیوندد همچنین سبب شکسته شدن شاخه های کوچک تعدادی از درختان و آنتن های تلویزیون شده است.
از شهرستان های مشگین شهر ، گرمی ، نمین و نیر هم وزش تند باد گزارش شده است.
نبود بارندگی و خشک بودن زمین باعث شده که وزش باد بطور نسبی شدید موجی از گرد و غبار را در فضا پراکنده و سبب آلودگی هوا در نقاط حاشیه ای این مناطق شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا این باد که در اصطلاح محلی به باد گرمیج موسوم است هر زمانی که وزیدن گیرد سبب افزایش قابل ملاحظه دمای هوا می شود و هنگامی می وزد که سامانه کم فشار جوی روی کرانه های جنوبی دریای خزر حاکم باشد.
اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی اردبیل اعلام کرد که سرعت وزش باد در مناطق مرکزی این استان گاهی از 72 کیلومتر در ساعت هم فراتر خواهد رفت.
براساس اعلام این اداره تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای بیانگر جوی بطور نسبی پایدار و افزایش دمای هوا همراه با وزش تند باد در مناطق مرکزی استان اردبیل طی 36 ساعت آینده می باشد.
پیش بینی شده است که از روز جمعه با نفوذ زبانه های پرفشار سطح زمین دمای هوا در استان اردبیل کاهش یابد و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده با نفوذ شارش های ناپایدار تراز میانی جو بارش های پراکنده بعضی نقاط این استان را فرا بگیرد.
استان اردبیل به ویژه مناطق مرکزی این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و نیز قرار گرفتن در مسیر سامانه های جوی گوناگون از شرایط اقلیمی و جوی بسیار متغیری برخوردار می باشد.ک/3 592/587 شماره 159 ساعت 14:14 تمام
۰ نفر