۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7389611
T T
۰ نفر
بیش از 56 هزار گردشگر از آثار تاریخی و طبیعی استان زنجان بازدید کردند ...................................................................
زنجان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/01/87 داخلی.فرهنگی.اجتماعی.گردشگر.آثار.تاریخی.
کارشناس گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت : در 9 روز گذشته 56 هزار و 938 گردشگر از آثار تاریخی و مناطق طبیعی این استان بازدید کردند.
"میکاییل موسوی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: در این مدت "27 اسفندماه پارسال تا ششم فروردین ماه امسال" 84 گردشگر خارجی نیز از این آثار دیدن کردند.
بگفته وی، گردشگران خارجی، دارای ملیت های انگلیسی، اسپانیایی، سوییسی، بلژیکی و چینی بودند.
موسوی افزود: از مجموع گردشگران ورودی به استان زنجان دو هزارو 676 نفر در مراکز اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر و مدارس، اسکان یافتند.
وی، تعداد مسافران ورودی به استان زنجان در تعطیلات امسال را 374 هزار و 600 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مسافر بااستفاده از وسایط نقلیه شخصی به استان زنجان سفر کردند.
موسوی گفت: هنوز آمار دقیقی از شمار مسافران ورودی به زنجان که از وسایط نقلیه عمومی استفاده کرده اند، در دست نیست.
وی افزود: عمده گردشگران داخلی و خارجی موردبحث، از موزه رختشویخانه و ذوالفقاری، گنبد تاریخی سلطانیه و غار کتله خور، بازدید کردند.
به گفته ی موسوی، بازدید از اماکن تاریخی زنجان در چهار روز تعطیلات نوروز امسال رایگان بود.
وی اظهار داشت: در موزه ذوالفقاری زنجان که امسال افتتاح شده است، جسد مردان نمکی کشف شده از معدن "چهرآباد" درمعرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
موسوی، بدون اشاره به شمار گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده اززنجان در تعطیلات نوروزی پارسال، گفت: امسال با توجه به وضعیت آب و هوای مطلوب و مناسب، تعداد گردشگران نسبت به پارسال از رشد خوبی برخوردار است. ک/3 597/595/587 شماره 139 ساعت 13:55 تمام
۰ نفر