۱۶ مرداد ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 7232652
T T
۰ نفر
انوار معنوی نیمه شعبان از هر کوی و برزن در اردبیل پرتوافشانی می کند # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/05/16 اجتماعی.مناسبتها.نیمه شعبان اردبیل - همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج ) انوار معنوی نیمه شعبان المعظم از هر کوی و برزن در اردبیل و دیگر نقاط این استان پرتو افشانی می کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرها، بخش ها و روستاهای این استان حال و هوای دیگری یافته است و مردم به صورت خود جوش دراین جشن و سرور شرکت کرده اند.
در شهراردبیل دوستداران امامت و ولایت، با برگزاری آیین های سنتی ویژه نیمه شعبان ، سالروز یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج ) را گرامی داشته اند . به همین مناسبت، گذرگاه های عمومی، بازارها و سردرمغازه ها و ادارات شهر با چراغها ، گل ها و پارچه های رنگارنک آذین بندی شده است. باوجود آنکه نیمه شعبان امسال با روز جمعه مصادف شده است ولی براساس یک سنت دیرینه اصناف و بازاریان اردبیل با باز کردن مکان های کسب خویش از مردم با نقل و شیرینی و شربت پذیرایی می کنند. همچنین، به میمنت این جشن مذهبی بزرک صدها زوج جوان به خانه بخت رفتند.
برپایی دهها محفل شعر و جشن و سرور از برنامه های ارگانها و نهادهای فرهنگی استان اردبیل به مناسبت این روز بزرک است. گزارش خبرنگاران ایرنا، از نقاط دیگر استان حاکی است که مردم شهرستان نیر، مرزنشینان جلگه حاصلخیز مغان، مردم دلاور شهرستان سیاحتی سرعین، اهالی مهربان و متدین شهرستان های نمین ، مشگین شهر و مردم خونگرم خلخال و کوثر نیز با برپایی مراسم و مجالس جشن و سرورسالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج ) را گرامی داشتند. ک/2 592 / 1760
۰ نفر