۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7205457
T T
۰ نفر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7205457
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: انقلابهای مردمی درخاورمیانه وشمال آفریقا ریشه عمیق در دین اسلام دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/20 سیاسی.دینی.نماز جمعه زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب های مردمی در حال وقوع در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا ریشه عمیق در گرایش ملت ها به مکتب اسلام دارد.
به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان افزود: برخلاف تمایل دولت های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی موج ضدیت با استکبار سراسر شمال آفریقا و خاورمیانه بزرگ عربی را در بر گرفته است.
وی گفت: رواج انقلاب های مردمی در کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین شرایط بحرانی بی سابقه و سختی را برای استکبارگران و مهره های آنان در این مناطق بوجود آورده است و نظام های وابسته به استکبار در حال فرویختن هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: گرایش سران کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین به غرب، گرفتار بودن آنان به فساد مالی و داشتن تفکر دیکتاتوری و خودکامگی در نتیجه ناکارآمدی در حکومت داری و ضدیت با دین، احترام نگذاشتن به عزت و کرامت انسانی و برخورد ظالمانه با مردم مهمترین دلایل فروریختن حکومت های آنان محسوب می شود.
وی وقوع انقلاب اسلامی ایران و نابودی پایگاه استکبار در کشور، مقاومت مردم افغانستان در مقابل ارتش سرخ شوروی در سال های (1357 تا 1366)، مقاومت مردم لبنان بویژه حزب الله در جنگ 33 روزه مقابل ارتش قدرتمند رژیم صهیونیستی، مقاومت حوثی های یمن علیه ائتلاف ضد اسلامی یمن، عربستان، اردن و آمریکا و غلبه مردم عراق به 300 هزار نیروی نظامی و امنیتی آمریکا را از مهمترین عوامل بیداری مردم کشورهای اسلامی برشمرد.
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه رهبری اسلامی مهمترین عامل همبستگی جهان اسلام است گفت: نظام کارآمد اسلامی می تواند در برابر همه مخالفت ها، کارشکنی ها و توطئه های قدرت های باطل با اقتدار مقاومت کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ایران اسلامی در طول 32 سال گذشته با عملکرد خود نشان داد الگوی عزت، سربلندی و مقاومت در برابر استکبار بشمار می رود.
وی اظهار داشت: قدرت های استکباری در تلاش اند تا انقلاب اسلامی ایران را با ایجاد جریان هایی مانند فتنه انگیزی و توطئه های سنگین علیه شخصیت های کارآمد و رواج شعارهای حرمت شکنانه، از الگو بودن برای قیام های مردمی در کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خارج کنند.
امام جمعه زاهدان گفت: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در داخل کشور وحدت ملی را گسترش داد تا دیگران در خارج از سوژه اختلافات داخلی استفاده نکنند و انقلاب اسلامی را به جای الگو، عبرت برای دیگران قرار ندهند.
وی با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا گفت: تمام ملت شریف وظیفه دارند در آخرین عصر پنجشنبه امسال بجای شرکت در فرهنگ مبتذل و غلط چهارشنبه سوری با حضور در مزار شهدا و دیدار با خانواده های آنان یاد و خاطره این بزرگواران را همواره زنده نگه دارند.
7307 / 653/ 3404 شماره 098 ساعت 16:23 تمام
۰ نفر