۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7202732
T T
۰ نفر
تصفیه گاز در پالایشگاه فجر جم بوشهر بیش از هشت درصد افزایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/08 اقتصاد.گاز.پالایشگاه جم بوشهر- مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم استان بوشهر گفت:دربهمن ماه امسال سه میلیارد و500 میلیون مترمکعب گاز دراین پالایشگاه تصفیه شد که در مقایسه با میزان تصفیه گاز این پالایشگاه در بهمن ماه سال گذشته 8/8 درصد افزایش نشان می دهد.
روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم روز یکشنبه به نقل از رحیم اسلامی اعلام کرد: ضمن استمرار تولید 125 میلیون مترمکعب گاز در روز از 25 بهمن ماه امسال تاکنون، در این ماه شاهد تصفیه بیش از سه میلیارد و500 میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه هستیم.
وی افزود: اکنون حداکثر گاز دریافتی روزانه پالایشگاه فجر جم 125 میلیون مترمکعب است که نسبت به حداکثر گاز دریافتی سال گذشته که برابر 110میلیون مترمکعب بود بیش از 13 درصد رشد داشته است.
اسلامی ادامه داد: این افزایش تولید گام مهمی در راستای تلاش وهمت مضاعف در پالایشگاه فجرجم است وانتظار داریم با برنامه ریزی ها این افزایش تولید حفظ شود.
مدیرعامل پالایشگاه فجرجم، الطاف خداوندی و تلاش کارکنان را عامل مهم درجهت رسیدن به رکورد تولید روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در روزدر این پالایشگاه دانست و اظهار داشت:امیدواریم این موفقیت بزرگ آسایش و آرامش بیشتری را برای ایرانیان در زمستان سرد امسال فراهم کرده باشد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود درمورد میزان گاز دریافتی بهمن ماه از فازهای6،7و8 پارس جنوبی گفت: در این مدت میزان407 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی دریافت و تصفیه شد.
اسلامی افزود: از زمان بهره برداری از طرح موقت دریافت و تصفیه گاز پارس جنوبی در پالایشگاه تاکنون یک میلیارد و900 میلیون مترمکعب گاز از فازهای 6،7و8 پارس جنوبی دریافت و تصفیه شده است .
وی گفت: تصفیه این مقدار گاز همراه گازهای نارو کنگان به خط لوله سراسری ارسال می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش گازفجرجم در مورد میزان تولید مایعات گازی در بهمن ماه جاری نیز اظهارداشت : میزان مایعات گازی تولیدی در این ماه بیش از یک میلیون بشکه بود که به پایانه صادراتی این شرکت در بندرسیراف منتقل شده است.
وی بیان کرد: پایانه بارگیری بندر سیراف وابسته به شرکت پالایش گاز فجر جم است و مایعات گازی استحصالی پالایشگاه را از طریق خط لوله 10 اینچ به این بندر انتقال و پس از ذخیره سازی و انجام کنترل های لازم ازلحاظ کمی وکیفی ، از طریق گوی شناور(SBM( به کشتی هایی با ظرفیت 30 هزار تن تحویل می شود اسلامی اضافه کرد: پایانه صادراتی این شرکت در بندرسیراف ازابتدای سال 1389 تاپایان بهمن ماه سال جاری 39 محموله کشتی که معادل 9 میلیون و 624 هزاربشکه مایعات گازی است را بارگیری و به خارج از کشور صادر کرده است.
وی همچنین میزان پروپان (LPG ( تولیدی شرکت پالایش گازفجرجم دربهمن امسال 1389را نیز برابر با 981 تن دانست.
شرکت پالایش گازفجر جم به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی کشور، با تامین حدود 25 تا 30 درصد گاز نقش مهمی در سبد انرژی کشور دارد. ک/1 539 /675 شماره 160 ساعت 16:50 تمام
۰ نفر