۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7201817
T T
۰ نفر
60درصد سهام معدن خاک سرخ هرمز به مردم این جزیره واگذار شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/04 اقتصاد.خاک سرخ هرمز.واگذاری سهام به مردم.هرمز - هرمزگان بندرعباس- مدیر عامل بنیاد برکت گفت: 60 درصد از سهام معدن خاک سرخ هرمز به ارزش 20 میلیارد ریال به ساکنان این جزیره واگذار شده است.
شاهین شایان آرانی، چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با فراهم شدن مقدمات لازم و اقدامات صورت گرفته کارخانه خاک سرخ جزیره هرمز هفته آینده راه اندازی و تولیدات آن صادر می شود.
این منبع افزود: از آنجایی که ساکنان این جزیره قادر به پرداخت مبلغ سهام نبودند با انجام هماهنگی های لازم 40 درصد این مبلغ به صورت تسهیلات بانکی به تعاونی مرزنشینان هرمز واگذار شد.
مدیر عامل شرکت برکت با اعلام اینکه کارخانه پودر میکرونیزه خاک سرخ این جزیره قبلا به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی از سوی اداره کل محیط زیست هرمزگان تعطیل شده بود، گفت:حل مشکلات زیست محیطی از اولویت های اصلی این کارخانه است.
در اطلاعات منتشره آمده است: جزیره هرمز که با 40 کیلومتر وسعت در 18 کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس واقع شده دارای معادن بسیار غنی ازجمله خاک سرخ است.
یکی از رنگینه های مهم و اساسی که به صورت وسیعی در صنایع رنگسازی جهت تولید رنگ های مختلف روغنی، ساختمانی، صنعتی و غیره مصرف می شود، خاک سرخ است.
علاوه بر این خاک سرخ در صنایع دیگر از جمله صنایع شیمیایی، سیمان، پلاستیک ، کاغذ سازی، شیشه سازی و سرامیک و لوازم آرایشی نیز به کار می رود.ک/3 512/668 /675 شماره 165 ساعت 16:17 تمام
۰ نفر