۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7201697
T T
۰ نفر

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور :

۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7201697
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور : میرزا کوچک خان جنگلی یک شخصیت ملی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/04 اجتماعی.میراث فرهنگی و گردشگری.حفظ اثار و بناهای تاریخی رشت - معاون حفظ و احیاء و ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی کشور گفت : میرزا کوچک خان جنگلی یک شخصیت ملی است که باید منش او را زنده نگه داشت سید مسعود علویان صدر صبح روز چهار شنبه در حاشیه مراسم گلباران مزار میرزا کوچک خان جنگلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دیدگاهها ، ارزشها و نگاه میرزا کوچک خان جنگلی در مبارزه با استکبار باید مورد توجه همگان قرار بگیرد بنابراین علاوه بر بازسازی مزار میرزا باید باورها و منش او را ترویج بدهیم .
وی همچنین هدف از سفر به استان گیلان را بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان نام برد و گفت : در این سفر مصوبات فرهنگی دور اول ، دوم و سوم هیات دولت به استان نیز مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد .
وی اضافه کرد : هیات دولت مصوبات و اعتبارات خوبی برای احیاء آثار و ابنیه های تاریخی و توسعه گردشگری گیلان داشته که در این سفر این مصوبات مورد بررسی قرار می گیرد تا میزان پیشرفت فیزیکی و اجرایی شدن آنها ارزیابی شود .
وی در اولین روز سفر خود به استان گیلان ضمن گلباران مزار میرزاکوچک خان جنگلی و شهدای شهرستان رشت بر مزار آنان فاتحه قرائت کرد و از بنای میرزا که در حال مرمت است بازدید نمود .
علویان همچنین در سفر دو روزه خود به استان گیلان از ساختمان اداری در دست ساخت میراث روستایی ، خانه صادقی ، بقعه شیخ زاهد و پیرعلی لاهیجان ، هتل ایران ، خانه بازرگان ، خانه قدیری ، عمارت کلاه فرنگی و موزه رشت ، پل خشتی لنگرود و آرامگاه سیدجلال الدین اشرف آستانه اشرفیه بازدید می کند . ک /3 605/604/506 شماره 045 ساعت 11:21 تمام
۰ نفر