۲ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7201382
T T
۰ نفر
جشن میلاد نبی اکرم (ص ) و امام جعفر صادق (ع) در نقاط مختلف کشور برپا شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/02 فرهنگی.میلاد نبی.میلاد امام صادق استانها _ شهرها و روستاها در استانهای مختلف کشور همزمان با هفدهم ربیع الاول غرق در سرور و شادی است و مردم ایران اسلامی میلاد مسعود پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص ) و امام جعفر صادق (ع) را جشن گرفته اند.
در این موسم فرخنده کوچه ها و خیابانهای شهرها و روستاها به زیبایی آذین بندی و چراغانی شده و پس از گذشت حدود یک هفته از جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی، دگربار از کوی و برزن آهنگ شادمانی مومنین به گوش می رسد.
خانواده های مومن و متدین ایران اسلامی عاشقان نبوت و امامت و دوستداران محمد مصطفی (ص ) و خاندان مطهر آن حضرت با برپایی آیینهای مولودی خوانی در مساجد، حسینیه ها، تکایا و منازل و آذین بندی کوچه ها چهره شهرها را دگرگون ساخته اند.
مساجد، مدارس، دانشگاهها، ورزشگاهها و مکانهای عمومی مختلف نیز طی دیشب و امروز شاهد برپایی آیینهای جشن میلاد با حضور قشرهای مختلف مردم است.
به همین مناسبت جشن بزرگ میلاد نبی مکرم (ص ) در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد و حرم حضرت معصومه (س ) با حضور زائران و مجاوران، روحانیون، مسوولان اجرایی و فرهنگی برپا شد.
در این آیینها حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ایران اسلامی پررنگتر و چشمگیرتر از همیشه است.
660 شماره 016 ساعت 10:26 تمام
۰ نفر