۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7201311
T T
۰ نفر
استاندار: پژوهشگران نمونه طرحهای کاربردی برای گیلان ارائه دهند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/01 اجتماعی.جشنواره شهید رجایی.تجلیل از دستگاههای اجرایی استان.گیلان رشت - استاندار گیلان گفت : پژوهشگران نمونه باید کاری را ارائه دهند که نتیجه عینی و ملموسی برای استان داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، روح الله قهرمانی چابک روز یکشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مراکز علمی و دانشگاهی و دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته افزود: تحقیقات در حوزه های آزولا، چای، برنج، سبوس، صنایع سازگار با استان، کرم ابریشم، آبزی پروری و محیط زیست می تواند در گیلان کاربردهای بسیاری داشته باشد.
وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در کشور به لحاظ رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی کشور ، از محققان و پژوهشگران خواست در این مسیر گام بردارند نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: یکی از شاخص های مهم در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان ؟ تفویض اختیار به افراد زیرمجموعه است تا در نبود آنها ، جانشینان مجوز انجام کار مردم را داشته باشند.
وی نارضایتی از مدیریت و کارشناسان را نقص دستگاه دانست و خاطرنشان ساخت: رضایت مردم را با پاسخ مثبت باید برآورده کرد و پاسخگویی باید منطقی باشد تا فرآیند خدمت رسانی به مردم اصلاح شود.
قهرمانی ادامه داد: مردم بهترین قاضی و ارزیاب هستند بنابراین باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که عموم مردم آن را قبول و به ما اعتماد کنند.
وی یادآور شد: نقطه تماس نظام اسلامی و انقلاب اسلامی با مردم، مسوولین هستند و مردم از طریق مدیران کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را محک می زنند و این وظیفه سنگین به دوش مسوولان است.
استاندار گیلان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن افزود: مردم نشان دادند که نظام اسلامی، نظامی مردمی با ملاک های بسیار متعالی است .
وی بیان داشت: هرچند غرب تمام توانش را به کار بسته تا مسیر انقلاب های کشورهای عربی را تغییر دهد اما ملاک ملت های عرب، اسلام است و از انقلاب اسلامی ایران الگو پذیرفته اند.
قهرمانی گفت: پیروزی و اقتدار نظام اسلامی حاصل خون هزاران شهید و فداکاری هزاران جانباز است و ما باید همواره به خاطر داشته باشیم که امانت دار هستیم و وظیفه سنگینی بر عهده داریم.
وی به سفر سوم هیات دولت در گیلان و مصوبات این سفر اشاره و اضافه کرد: در برخی مصوبات مانند کشاورزی ، اشتغال و گردشگری دولت، اختیارات را به گیلان داده اند و گیلان استان پایلوت در اشتغال شده است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر مراکز علمی، دانشگاهی، دستگاه های اجرایی استان، کارمندان نمونه و برترین های ستاد اقامه نماز با اهدا لوح، تقدیر شدند.ک/2 605/695/506 شماره 093 ساعت 15:33 تمام
۰ نفر