۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7200338
T T
۰ نفر

استاندار قم:

۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7200338
استاندار قم: احداث شهرک چاپ و نشر را از نیازهای مهم استان قم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/27 فرهنگی.شهرک چاپ و نشر.استاندار قم قم- استاندار قم گفت: احداث شهرک چاپ و نشر از نیازهای این استان است و در توسعه صنعت چاپ کشور نقش موثری خواهد داشت .
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از دو طرح فرهنگی هنری در قم ، افزود: استان قم از مزیت های زیادی در زمینه چاپ و نشر برخوردار است .
وی ، اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز نخست شهرک چاپ قم ،شامل تسطیح اراضی، خیابان کشی، ایجاد فضای سبز و قطعه بندی زمین ها در شرف اتمام است و امیدواریم تا پایان امسال واگذاری زمین به متقاضیان انجام شود.
همچنین استاندار قم پیش از ظهر امروز از شهرک سینمایی در حال احداث نور واقع در کیلومتر 55 قم تهران بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند ساخت این شهرک و نحوه آماده سازی دکوراسیون و طراحی های هنری مربوط به ساخت فیلم زندگانی پیامبر اکرم (ص ) در این شهرک قرار گرفت.
موسی پور شهرک سینمایی نور را از جمله پروژه های مهم و مدرن سینمایی کشور دانست و اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت این شهر ک در زمینی به مساحت 65 هکتار از آذرماه امسال آغاز شده است.
وی با بیان این که از اردیبهشت سال آینده ساخت فیلم زندگانی پیامبر اعظم (ص ) در این شهرک کلید خواهد خورد گفت: در حال حاضر عوامل فنی و هنری مشغول آماده سازی و تهیه مقدمات تولید این اثر هنری هستند.
استاندار قم تولید این فیلم را یکی دیگر از آثار فاخر هنری و ماندگار کشور برشمرد و افزود: تا اردیبهشت ماه سال آینده، فضای مکه و مدینه زمان حیات پیامبر اعظم (ص ) با استفاده از جدیدترین تکنیک های روز طراحی و شبیه سازی خواهد شد.
وی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران این اثر هنری، گفت: به تصویر کشیدن زندگانی برترین مخلوق هستی، اسوه و الگوی بشریت و رسول حق و رحمت حضرت محمد (ص )، اقدامی بسیار ارزشمند و علاوه بر آثار بزرگ فرهنگی،تربیتی و معنوی از اجر و فضیلت خاصی برخوردار می باشد.
موسی پور با تاکید بر آمادگی استان برای تسریع در ایجاد زیرساخت های ضروری شهرک سینمایی نور، از دستگاه های اجرایی استان خواست تا به سرعت موانع و مشکلات موجود در مسیر این پروژه به ویژه مشکل زمین،آب،برق و گاز این شهرک را مرتفع کنند.
در این بازدید مجری طرح گزارشی از روند آماده سازی شهرک سینمایی،لوکیشن فیلم پیامبر اعظم (ص ) و مشکلات طرح ارایه داد.ک/1 /7404/556/ 1539 شماره 309 ساعت 15:59 تمام
۰ نفر