۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7199612
T T
۰ نفر

مسوول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین:

۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7199612
مسوول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین: بسیج عنایت خاصی به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/25 فرهنگی.بسیج.گسترش فرهنگ قرآنی مشهد - مسوول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: این سازمان عنایت خاصی به گسترش فرهنگ و تعالیم قرآنی در جامعه اسلامی دارد.
سرهنگ پاسدار سید حسین پورموسوی روز دوشنبه در یک نشست خبری در مشهد افزود: سازمان بسیج مستضعفین علاوه بر برگزاری دوره ها و مسابقات قرآنی در طول سال برای تبیین فرهنگ قرآنی ویژه بسیجیان، با تعامل و هماهنگی با سایر سازمان های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و غیره در حد توان خود برای گسترش این فرهنگ پربار گام بر می دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی گفت: اعزام دهها قاری بین المللی قرآن و همچنین قاریان مصری برای قرائت قرآن در قالب محافل قرآنی به سراسر کشور از دیگر اقدامات مهم دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در طول سال است.
او افزود: در این ارتباط از ابتدای امسال تاکنون 140 محفل بزرگ قرآن با شرکت یکهزار الی 25 هزار نفر از سوی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در سطح کشور برگزار شد.
سرهنگ پورموسوی مشارکت در تولید برنامه های قرآنی 1441، 1442 و 1443 با شبکه تلویزیونی و رادیو قرآن را از سایر این اقدامات برشمرد.
وی افزود: هیات های قرآن و عترت تاکنون در سطح 45 هزار پایگاه مقاومت بسیج کشور تشکیل شده است که در آنها آموزش های قرآن از جمله روخوانی، روان خوانی، حفظ و درک مفاهیم برای بسیجیان برگزار می شود.
مسوول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: با توجه به فراگیری بسیج در همه سنین و قشرهای جامعه، مسابقات قرآنی بسیج با حضور همه طیف های سنی و شغلی در کنار هم برگزار می شود.
وی مهم ترین اقدامات دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین طی سال آینده را تقویت و تجهیز هیات های قرآنی، گروه های طرح صالحین، افزایش همکاری با سایر سازمان ها و نهادها برای گسترش فعالیتهای قرآنی ذکر کرد.
7490/1654/659 شماره 164 ساعت 17:25 تمام
۰ نفر