۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7199550
T T
۰ نفر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7199550
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس : میزان تاثیر معدل در قبولی کنکور به 25 درصد افزایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/25 علمی آموزشی.کمیسیون آموزش مجلس.حذف کنکور.گیلان رشت - نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: میزان تاثیر معدل در قبولی کنکور از 15 درصد به 25 درصد افزایش یافت.
اسدالله عباسی روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسوولان وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و سازمان سنجش، چگونگی حذف کنکور مورد بررسی قرار گرفت که افزایش 10 درصدی تاثیر معدل در کنکور یکی از نتایج این نشست بود.
وی بیان داشت: علاوه بر این، معدل داوطلبان که قبلا به صورت خوداظهاری بود از این به بعد از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش اعلام و این سازمان نیز از طریق سایت سنجش معدل ها را اعلام می کند تا داوطلبان در فرم های ثبت نام مرقوم نمایند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین منظور کارگروهی متشکل از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری و سازمان سنجش برای اعلام معدل داوطلبان تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: حذف کنکور از سال 92 در غالب رشته ها انجام می شود اما یکسری اشکالاتی در نگاه معلمان به نحوه دادن نمره به دانش آموزان، روش های تدریس در مناطق مختلف کشور و سهمیه بندی مناطق برخوردار و غیر برخوردار وجود دارد که به دنبال اصلاح این موارد هستیم.
عباسی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه سوالات دروس اختصاصی، نهایی می باشد لذا نمره در اختیار معلمان نیست و تحصیل دانش آموز در مدرسه دولتی و غیرانتفاعی در نمره تاثیر نمی گذارد.
وی درباره بومی بودن دانشگاه ها نیز گفت: البته درصدی از سهمیه دانشگاه های دولتی کشور مانند استان تهران برای داوطلبان سایر استان ها لحاظ شده تا آنها نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند البته درصد آن نیز بر اساس آمار داوطلبان هر سال مشخص می شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی ها گویای روند نزولی آمار داوطلبان مقطع کارشناسی و در مقابل روند صعودی داوطلبان به ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد و دکتری است به همین دلیل تلاش می کنیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و در عین حال امکانات را افزایش دهیم. ک/ 605/695/508 شماره 102 ساعت 13:39 تمام
۰ نفر